| کد خبر: 220430 |

وضعیت ساختمان ۸۷ ساله کفش ملی بحرانی است

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به وضعیت بحرانی ساختمان کفش ملی در میدان قیام گفت: این ساختمان تاریخی از سوی مالک رها شده و امکان تخریب آن در فصل بارندگی‌ها وجود دارد.

تین نیوز

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به وضعیت بحرانی ساختمان کفش ملی در میدان قیام گفت: این ساختمان تاریخی از سوی مالک رها شده و امکان تخریب آن در فصل بارندگی‌ها وجود دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت ساختمان ۸۷ ساله کفش ملی در میدان قیام که یکی از ساختمان‌های نا ایمن شهر تهران است، گفت: تنها کاری در این سال‌ها می‌توانسیم انجام دهیم این بود که با قراردادن تیرها عمودی سعی کنیم از ایجاد صدمات مالی و جانی این ساختمان جلوگیری کنیم.

وی افزود: این ساختمان در محل پر رفت و آمدی است و حائل قرار دادن تیرهای آهنی برای ایمن سازی است.

شهردار منطقه ۱۲ با اشاره به مکاتباتی که با مسئولین کفش ملی برای ساماندهی وضعیت این ملک انجام داده اند، گفت: ما پیشنهاد داده ایم که ساختمان را مرمت کنند و از تخریب آن جلوگیری شود چون این ساختمان بخشی از تاریخ و اصالت کفش ملی است.

سعادتی اظهار داشت: متاسفانه مدیران کفش ملی، این ساختمان را بی پاسخ و بدون هیچ اقدام جهت حفظ و مرمت رها کرده اند و مدیریت این مجموعه هیچ پاسخی در مقابل درخواست‌های شهرداری برای مرمت نداشته است.

شهردار منطقه ۱۲ تهران با گلایه از مدیریت این مجموعه به دلیل بی توجهی به بخشی از میراث تاریخی اقتصاد کشور گفت: وضعیت این بنا بحرانی است و ممکن است شروع بارندگی‌های پاییزه و زمستانه باعث تخریب آن شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود فرسودگی این بنا، امکان مرمت و بازسازی آن وجود دارد، بیان داشت: در همین منطقه ساختمان های قدیمی‌تر و فرسوده تری مرمت شده اند. اما چون این ملک شخصی است باید مالکان برای احیای آن اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.