| کد خبر: 11505 |

برگزاری مانور تخلیه اضطراری مسافری در تونل خط ۳ متروی تهران

تین نیوز | مانور پدافند غیرعامل تخلیه اضطراری مسافری در تونل خط 3 متروی تهران ایستگاه چهار راه ولیعصر برگزار شد.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: در سناریوی این مانور پیش بینی شده بود که در اثر یک حادثه انسان ساز، قطار از ریل خارج و دچار حریق می شود و تعدادی از مسافران مصدوم و بقیه در داخل تونل محبوس می شوند.

محمدعلی آرمان فر، سنجش میزان آمادگی نیروی انسانی و ارزیابی تجهیزات برای عملیات امداد و نجات را از اهداف این مانور بیان کرد.

وی گفت: در این مانور ارزیاب هایی به کار گرفته شدند تا میزان کیفیت عملکرد نیروها را ارزیابی کنند.
آرمان فر افزود: با بررسی این چک لیست های ارزیابها، نقاط قوت و ضعف را بررسی و تلاش می کنیم نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم.

معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: هماهنگی هایی که میان دستگاه ها برای عملیات امداد و نجات انجام شد تا 90 درصد رضایت بخش بود.

وی گفت: با توجه به اینکه در سناریوی این مانور ، حادثه در داخل تونل اتفاق افتاد، از نظر آنتن دهی دستگاه ها و سامانه های ارتباطاتی مشکل داشت که باید با نصب آنتن ها، این نقص برطرف شود.

آرمان فر افزود: به میزان 85 درصد به اهداف مانور دست یافتیم اما ارزیابی دقیق عملکرد ها پس از بررسی چک لیست های ارزیابها مقدور است.

وی از مردم خواست در موقع حوادث، خونسردی خود را حفظ و به نیروهای امدادرسان کمک کنند.
معاون پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین از مردم خواست برای خودامدادی و دیگر امدادی آموزش های لازم را ببینند تا در مواقع اضطراری به خود و خانواده خود و دیگران کمک کنند.

آرمانفر گفت: شرکت بهره برداری متروی تهران، ستاد مدیریت بحران شهر تهران، فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان فیروزگر از دستگاه هایی بودند که در برگزاری این مانور مشارکت داشتند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران نیز در حاشیه این مانور در مصاحبه با خبرنگار ما با اشاره به اینکه برگزاری مانور از برنامه های سازمانی این شرکت است، گفت: با توجه به حجم بالای جا بجایی مسافران از طریق مترو، لازم است آمادگی لازم برای امداد و نجات در مواقع اضطراری وجود داشته باشد.

محسن نایبی افزود: این مانور با هدف افزایش آمادگی دستگاه های امدادرسان و برطرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.