| کد خبر: 253301 |

در گفتگوی تلفنی؛

آخرین وضعیت ترانزیت در گفتگوی تلفنی رئیسی و پوتین

روسای جمهور ایران و روسیه روز دوشنبه - 15 اسفند - در گفتگویی تلفنی آخرین وضعیت تقویت همکاری‌های اقتصادی فیمابین را مورد بررسی قرار دادند.

تین نیوز

روسای جمهور ایران و روسیه روز دوشنبه - 15 اسفند - در گفتگویی تلفنی آخرین وضعیت تقویت همکاری های اقتصادی فیمابین را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری فدراسیون روسیه بعد از ظهر امروز دوشنبه با آیت الله  سید ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران، تلفنی گفتگو کرد.

در تماس تلفنی رئیس جمهوری فدراسیون روسیه با رئیس جمهوری اسلامی ایران، دو طرف آخرین وضعیت همکاری های اقتصادی را بررسی و بر تقویت آنها بخصوص در حوزه ترانزیت بین الملل تاکید کردند.

این سومین گفت وگوی تلفنی سران ایران و روسیه در ماه های اخیر است.

خبرگزاری روسی تاس در این رابطه نوشت:یکی از پروژه های زیرساختی ایران و روسیه، مسیر ترانزیتی شمال - جنوب است که در سال ۲۰۰۰ میلادی دولت های ایران، هند و روسیه توافقنامه آن را امضا کردند. سال های بعد، مشارکت کنندگان در این پروژه به ۱۴ کشور افزایش یافت. هدف از احداث این کریدور، انتقال کالا از هند، ایران و خلیج فارس از طریق روسیه به اروپاست. مسیر زمینی در مقایسه با مسیر دریایی و گذر از کانال سوئز، ۵۰ درصد کوتاه تر بوده و موجب کاهش زمان و هزینه حمل ونقل می شود.

رئیسان جمهوری ایران و روسیه ۲۹ دی نیز برای بررسی گسترش همکاری ها در عرصه انرژی و ترانزیت و روند آستانه تلفنی گفت وگو کرده بودند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.