| کد خبر: 242524 |

◄ افزایش ۳۷ درصدی ترانزیت کالا از مرزهای سه‌گانه آستارا

مدیرکل گمرک آستارا اعلام کرد: ۱۳ هزار و ۷۵۱ تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون و ۳۳ هزار دلار در فروردین ماه از مرزهای زمینی، دریایی و ریلی این شهرستان به خارج از کشور ترانزیت شده و نسبت به سال قبل از نظر وزنی ۳۷ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۷ درصد کاهش داشته است.

تین نیوز

 سعید نادری گفت: آن میزان کالای یاد شده ، از گمرک آستارا به عنوان گمرک مبدا ترانزیت شده است و ۱۶ هزار و ۳۴۸ تن کالا به ارزش ۴۳ میلیون و ۷۸۴ هزار دلار در فروردین ماه از گمرکات خارجی به گمرک آستارا به عنوان گمرک مقصد ترانزیت شده که نسبت به سال قبل از لحاظ وزنی ۵۸ درصد افزایش و از نظر ارزش اقتصادی ۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک آستارا، وی به نقش گمرک آستارا در ترانزیت کالا به گمرکات داخلی اشاره کرد و افزود: یک هزار و ۷۳ تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۳۱۱ هزار دلار در فروردین ماه از گمرک آستارا به گمرکات داخلی حمل و نقل شده و این آمار در نگاه به آمار سال قبل، ۴۴ درصد از نظر وزن و ۱۸ درصد از نظر ارزش، کاهش را نشان می دهد.

وی درباره میزان صادرات از مرزهای سه گانه آستارا اظهار کرد: در فروردین ماه امسال ۶۲ هزار و ۸۱ تن کالا به ارزش ۳۶ میلیون ۲۶۸ هزار دلار صادر شده که در مقایسه با سال قبل، کاهش ۱۸ درصدی از نظر وزن و افزایش یک درصدی از نظر ارزش کالا را تجربه کرده ایم.

نادری کالاهای صادراتی از گمرک آستارا را شامل محصولات کشاورزی، پتروشیمی، معدنی، مصنوعات پلاستیکی، کاشی، سرامیک، انواع سنگ های معدنی، لبنیات و انواع آبزیان و مقصد اغلب کالاها را جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

مدیرکل گمرک آستارا به واردات هشت هزار و ۵۷۶ تن کالا در فروردین ماه اشاره کرد و افزود: ارزش این مقدار کالا ۶ میلیون و ۷۹۷ هزار دلار بوده که در قیاس با واردات سال قبل، ۲۹ درصد از نظر وزن کالا و ۱۰ درصد از نظر ارزش اقتصادی کاهش یافته است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و گمرک آستارا به صورت شبانه روزی در مرزهای زمینی، آبی و ریلی این شهرستان فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.