| کد خبر: 212706 |

مرز باشماق مریوان به طور موقت تعطیل شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: مرز باشماق مریوان به دلیل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اقلیم کردستان عراق تا روز جمعه هفته جاری (۱۶ خرداد) تعطیل شد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: مرز باشماق مریوان به دلیل افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در اقلیم کردستان عراق تا روز جمعه هفته جاری (۱۶ خرداد) تعطیل شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خالد جعفری اظهار داشت: به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در شهر پنجوین اقلیم کردستان طرف عراقی تصمیم به تعطیل کردن فعالیت‌های تجاری در مرز باشماق مریوان گرفته است.

وی اضافه کرد: اقلیم کردستان عراق به منظور اتخاذ تمهیدات لازم برای تردد در مرز است و به همین دلیل مرز باشماق مریوان را به طور موقت تا روز جمعه هفته جاری تعطیل اعلام کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان افزود: جلسه‌ای به منظور بررسی وضعیت تعطیل شدن مرز باشماق در شرایط کنونی فردا با حضور مسوولان اقلیم کردستان عراق و ایران در مریوان تشکیل می‌شود تا تصمیمات لازم در ارتباط با بازگشایی و نحوه فعالیت تجاری در این مرز اتخاذ و به اطلاع مردم رسانده ‌شود.

مدیرکل گمرکات کردستان هم اظهار داشت: تمام فعالیت‌های تجاری و مسافری در مرز باشماق مریوان به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در اقلیم کردستان عراق از سوی طرف عراقی تعطیل شده است.
بختیار رحمانی‌پور اضافه کرد: شنیده ها حاکی از این است که این تعطیل شدن مرز باشماق به منظور بررسی ترددها و اعمال پروتکل های بهداشتی در مرز انجام شده است.

وی یادآور شد: اقلیم کردستان عراق اعلام کرده تا ۷۲ ساعت آینده مرز باشماق تعطیل خواهد بود و بعد از گذشت این زمان تصمیمات لازم از سوی مسوولان ایران و عراق برای فعالیت در این مرز اخذ می‌شود.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید که در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.