| کد خبر: 129286 |

اتحادیه بین المللی راه آهن ها(UIC) در نگاه کلی

◄ امتیاز حضور دفتر مجمع منطقه ای خاورمیانهUIC در ایران

تین نیوز

  هم اکنون دفتر مجمع منطقه ایUIC در تهران و در ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که امتیاز بزرگی برای کشور و راه آهن جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. وظیفه عمده این دفتر ساماندهی و هماهنگی فعالیت های ریلی منطقه خاورمیانه با حمایت و هماهنگی UIC است.

 

به گزارش خبرنگار تین نیوز؛ اتحادیه بین المللی راه آهن ها(UIC) با هدف ایجاد یک سازمان بین المللی ریلی جهت ایجاد استانداردهای جهانی برای راه آهن ها، ارتقا حمل و نقل ریلی در سطح جهان، نزدیک کردن شرکت های ریلی به یکدیگر و تسهیل تبادل تجربیات بین راه آهن هادر هر سال، در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی(اکتبر۱۹۲۲) در پاریس تشکیل گردید و هم اکنون بیش از نود سال قدمت دارد.

 

 این اتحادیه جهت پرداختن به امور مختلف حمل و نقل ریلی و برآوردن نیازهای فنی اعضا و توسعه حمل  ونقل ریلی در دنیا دارای بخش ها، کمیته ها، و کارگاه های فنی مختلف با حضور کارشناسان و متخصصین از راه آهن ها و صنعت ریلی در زمینه مسافر، بار، سیستم های سریع السیر، خط و زیربنا، ناوگان، علائم و ارتباطات ریلی، ایمنی و امنیت ریلی، انرژی، کریدورهای حمل و نقل ریلی بین المللی، توسعه پایدار و... است.

 

هم اکنون این اتحادیه دارای بیش از ۲۰۰ عضو در ۵ قاره جهان متشکل از بهره برداران حمل و نقلی، مدیران زیربنایی، شرکت های حمل و نقل عمومی و راه آهن ها؛ اعم از دولتی و خصوصی؛ ۷۰۰ استاندارد و دستورالعمل در حوزه های مختلف حمل و نقل ریلی؛ ۲۰۰ سند مرجع در خصوص مسائل مختلف حمل و نقل ریلی و ۶ مجمع منطقه ای(اروپا، آسیا، آفریقا، خاورمیانه، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی) است.

 

راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به منظور استفاده از استانداردهای جهانی ریلی و نیز حضور در جامعه جهانی راه آهن ها در سال ۱۳۲۶ برابر با سال ۱۹۴۷ میلادی رسماً به عضویت اتحادیه بین المللی راه آهن ها درآمد و هم اکنون راه آهن جمهوری اسلامی ایران جزو ۲۱ عضو هیئت اجرایی این سازمان که هیئتی سیاست گذار و تصمیم گیرنده و نیز ناظر فعالیت های آن است به شمار می رود.

 

برگزاری سمینارها و کارگاه های مختلف آموزشی ریلی با حضور اساتید و متخصصان برجسته ریلی جهان برای کارشناسان راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت در اجلاس، کنفرانس و فعالیت های مختلف جهانی UIC، استفاده از استانداردهای این اتحادیه در کلیه موضوعات فنی ریلی، ارائه برنامه ها و پیشرفت های راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اجلاس های مجمع عمومی این اتحادیه، شناساندن کریدورهای مهم ریلی عبوری از ایران از جمله استفاده های راه آهن جمهوری اسلامی ایران از این اتحادیه است.

 

مجمع منطقه ای خاورمیانه UIC

جهت گسترده کردن دایره فعالیت های اتحادیه بین المللی راه آهن ها در تمام جهان و مشارکت بیشتر اعضا در پروژه ها و برنامه های دفتر مرکزی UIC، این اتحادیه به ۶ مجمع منطقه ای با محوریت دفتر مرکزی این اتحادیه در پاریس تقسیم گردید.

 

 هم اکنون دفتر مجمع منطقه ایUIC در تهران و در ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران قرار دارد که امتیاز بزرگی برای کشور و راه آهن جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. وظیفه عمده این دفتر ساماندهی و هماهنگی فعالیت های ریلی منطقه خاورمیانه با حمایت و هماهنگی UIC است.

 

راه آهن های ایران، ترکیه، عربستان، سوریه، عراق، اردن، حجاز سوریه و حجاز اردن، امارات متحده عربی، قطر و افغانستان به همراه شرکت های نیرو ریل، مترو و ریل پرداز سیر از جمهوری اسلامی ایران اعضای مجمع منطقه ای خاورمیانه (RAME) به شمار می روند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.