| کد خبر: 264054 |

احداث کریدور بزرگراهی جنوب تسریع شود؛ لزوم تکمیل مسیر برازجان-اهرم

احداث کریدور بزرگراهی جنوب از جمله مسیر برازجان - اهرم نقش مهمی را در بهبود عبور و مرور استان های جنوبی خواهد داشت که باید برای تسریع در تکمیل آن اقدام شود.

تین نیوز

احداث کریدور بزرگراهی جنوب از جمله مسیر برازجان - اهرم نقش مهمی را در بهبود عبور و مرور استان های جنوبی خواهد داشت که باید برای تسریع در تکمیل آن اقدام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، استان بوشهر در نوار ساحلی جنوب کشور همجوار با خلیج فارس در مسیر ارتباطی استان های جنوبی قرار گرفته است و توسعه راه ها در این استان نقش مهمی در عبور و مرور برای سایر استان های جنوبی دارد.

به منظور بهبود وضعیت عبور و مرور و حمل ونقل اجرای طرح کریدور جنوب کشور در کنار نوار ساحلی در دستور کار قرار گرفته که قطعات متعددی از این مسیر تاکنون به بهره برداری رسیده و تعدادی از قطعات نیز در دستور کار است.

کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور داری هزار و ۸۵۰ کیلومتر طول است که از بندر گواتر در استان سیستان و بلوچستان آغاز و پس از عبور از استان های هرمزگان و بوشهر به شلمچه در استان خوزستان منتهی می شود.

طول کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در محدوده استان بوشهر ۳۹۰ کیلومتر است که از جنوب استان یعنی شهرستان عسلویه شروع می شود و در انتها در بخش شمالی استان به شهرستان دیلم می رسد.

۲ قطعه آماده بهره برداری است

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر در ارتباط با تکمیل این مسیر در استان بوشهر اظهار داشت: به منظور تسریع در احداث کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور اقدامات گسترده ای صورت گرفته است.

۲ قطعه دیگر از مسیر اهرم - برازجان به طول ۵.۵ و ۴.۵ کیلومتر در مرحله روسازی و اجرای آسفالت بوده که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفتسید امین عارف زاده اضافه کرد: محورهای ورودی دیلم، باند دوم کمربندی گناوه، چهار خطه کمربندی برازجان و احداث باند دوم محور اهرم-برازجان از جمله قسمت های این کریدور است که بازدیدهای مستمری از آن انجام می شود.

وی با اشاره به روند احداث بزرگراه اهرم – برازجان خاطرنشان کرد: ۱۱ کیلومتر از باند دوم این محور طی سفر اسفند ماه سال گذشته ریاست جمهوری به استان بوشهر مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر افزود: ۲ قطعه دیگر از این مسیر به طول ۵.۵ و ۴.۵ کیلومتر در مرحله روسازی و اجرای آسفالت بوده که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

عارف زاده بیان کرد: تکمیل و بهره برداری از این پروژه باعث کاهش بسیاری از حوادث ترافیکی و تأثیر بسزایی در توسعه حمل و نقل و برطرف شدن نقاط حادثه خیز در این محور خواهد داشت.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی بوشهر در ادامه گفت: این کریدور باعث افزایش سهم ایران در بازار ترانزیت منطقه، توسعه صنعت گردشگری در کشور و تکمیل بخشی از جاده ابریشم قرن جدید از چین تا اروپا می شود.

تلاش جدی برای تکمیل راه ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر اظهار داشت: تکمیل راه ها یکی از مسائل اولویت دار استان بوشهر است که در این راستا طرح های مهمی در استان در دست اجرا است.

محمد هادی رستمیان تکمیل پروژه های در دست اجرا را یکی از برنامه های اولویت دار دانست و تصریح کرد: تکمیل به موقع پروژه های نیمه تمام باعث جلوگیری از هدر رفت منابع و جلب اعتماد عمومی می شود.

وی تکمیل کریدور جنوب را مهم دانست و افزود: توسعه و تقویت محورهای مواصلاتی در استان بوشهر به صورت جدی دنیال می شود و تلاش داریم که در سریع ترین زمان شاهد بهره برداری از این محورها باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.