| کد خبر: 33499 |

بازدید هوشنگ خندان دل معاون وزیر کشور از پروژه قطار شهری کرج

سال ۹۴ برخی ایستگاه قطار شهری کرج به بهره برداری می رسد

تین نیوز | شهردار کلانشهر کرج با تشریح وضعیت متروی کرج، از احداث تعدادی از ایستگاه های خط دو قطار شهری تا پایان سال ۹۴ را در پی تهاترهای انجام گرفته با شرکت پیمانکار خبر داد.
 
علی ترکاشوند با بیان اینکه توسعه متوازن شهر از ارکانی است که اگر به طور کامل محقق نشود، ساختار شهری دچار چالش خواهد شد، مباحث ترافیکی و حمل و نقل از جمله این موضوعات ذکر کرد و افزود: عدم راه اندازی مترو از حوزه هایی بوده که توسعه ناموزون آن با سایر ارکان شهری معضل ترافیک را برای شهروندان به وجود آورده است.
 
ترکاشوند با تاکید بر اینکه مدیریت شهری کرج با توجه به اهمیت موضوع، احداث خطوط مترو را در اولویت قرار داده، عنوان کرد: اگر در سالهای گذشته اعتبارات مورد نیاز این بخش که برای هر شش خط مصوب، مبلغی نزدیک به ۷۹۲ میلیون دلار بود از طرق ممکن تامین شده و فعالیت های لازم صورت می گرفت، به مراتب در وضعیتی مطلوب تر نسبت به شرایط حاضر قرار داشته و آسیب های کمتری در حوزه حمل و نقل و ترافیک به شهر تحمیل می شد.
 
این مسئول با یادآوری اینکه تامین اعتبار راه اندازی قطار شهری کرج بین دولت و شهرداری بر اساس سهم مساوی ۵۰ درصد تعیین شده، اضافه کرد: تعهد دولت برای اختصاص اعتبار در سال ۹۳ برای حوزه قطار شهری کرج ۸۰ میلیارد تومان بوده که طبق آن شهرداری نیز مبلغی نزدیک به همین رقم را متعهد شد اما با توجه به وجود تحریم ها و کاهش درآمدهای دولتی، شهرداری در تلاش است بدون اتکاء به اعتبارات دولت متروی این کلانشهر را در خطوط اولویت دار تا زمان تعیین شده راه اندازی کند.
 
شهرداری به اعتبارات دولتی در راه اندازی مترو اتکاء نخواهد کرد 

ترکاشوند با تقدیر از همکاری شورای شهر با شهرداری برای اجرای طرح های مرتبط با راه اندازی قطار شهری این کلانشهر، از کمک ۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری برای راه اندازی مترو خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه شرکت پیمانکار قطار شهری از زیرمجموعه شرکت های تامین اجتماعی است، موافقت شد تامین بخشی از این اعتبار از طریق تهاتر املاک با پیمانکار انجام گیرد.
 
شهردار کرج اظهار داشت: با توجه به توافقات و اقدامات انجام گرفته، خط دو قطار شهری کرج از مسیر دانشگاه خوارزمی تا ایستگاه شهید سلطانی با تعدادی ایستگاه های پیش بینی شده تا پایان سال ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید که این اقدام ارزشمند برغم کاهش درآمدهای شهرداری در اثر رکود اقتصادی کشور ناشی از اعمال تحریمها انجام می گیرد.
 
احداث خط پنج اولویت بعدی قطار شهری 
وی با یادآوری اینکه احداث خط پنج قطار شهری کرج نیز از مسیر سه راه رجایی شهر تا ایستگاه محمدشهر در برنامه شهرداری کرج قرار دارد، اضافه کرد: مراحل اداری اجرای این مسیر هنوز کامل نشده و برای بهره گیری از کمکهای دولتی برای احداث مسیر فوق نیازمند استفاده از ماده ۲۱۵ و دریافت مجوز از معاونت راهبردی ریاست جمهوری هستیم که اجرای این امر زمان زیادی را به خود اختصاص خواهد داد.
 
ترکاشوند خاطرنشان کرد: تلاش شهرداری کرج بر عدم استفاده از اعتبارات دولتی در پی انعقاد قرارداد با پیمانکارهای شاخص و توانمند با استفاده از شیوه تهاتر است که امید می رود این برنامه جنبه اجرایی پیدا کرده و در حوزه حمل و نقل نیز شاهد پیشرفت و توسعه متوازن شهری باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.