| کد خبر: 27989 |

مجوز انتشار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت قطارشهری کرج اخذ شد

تین نیوز | معاون عمرانی استانداری البرز گفت: مبلغ بودجه قطار شهری کرج از بدو آغاز به‌کار ۶۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۰۰ میلیارد آن مجوز انتشار اوراق وزارت کشور را اخذ کرده بود و با رایزنی‌های انجام شده توانستیم این رقم را ۳ برابر کنیم.
 هیربد معصومی جزئیات نشست مشترک استاندار البرز و هیئت معاونان و مشاوران با گروه سرمایه‌گذار خارجی را رسانه‌ای و اظهار کرد: استاندار البرز هفته گذشته دیداری با هیئتی از سرمایه‌گذاران خارجی داشت که پیش از این نیز تجارب مفیدی در حوزه احداث سدها، راه‌ها و غیره داشته‌اند.
 
معصومی با بیان اینکه 3 طرح ملی استان پس از انجام مطالعات و رایزنی‌های قانونی به این هیئت خارجی واگذار می‌شود، افزود: واگذاری آغاز عملیات عمرانی خط 5 قطار شهری کرج و همچنین ادامه طرح همت از محورهای این مذاکرات بشمار می‌رفت.
 
وی در توضیح جزئیات بیشتر این دیدار گفت: درباره پروژه همت، از شمال کرج دو کمربند شمالی و جنوبی تا محدوده بیلقان توسط این شرکت خارجی پس از طی تشریفات قانونی احداث خواهد شد.
 
معاون عمرانی استاندار البرز جزئیات بیشتر طرح واگذاری خط 5 قطار شهری کرج را نیز تشریح کرد و گفت: خط 5 قطار شهری از خیابان گوهردشت(کمالشهر – میدان شهید سلطانی) در 10 ایستگاه توسط این سرمایه‌گذار راه‌اندازی می‌شود.
 
وی افزود: پیش بینی می‌شود عملیات عمرانی این طرح 15 ماه به طول بینجامد.
 
معصومی درباره خط ناتمام مترو قطار شهری کرج( خط 2 ) نیز گفت: بخشی از خط 2 مترو کرج که به طول 27 کیلومتر است در فاز یک، قرار بود سال 89 تحویل داده شود که به هر دلیلی به انجام نرسید و با عنایت به تدابیر استاندار در حال حاضر درصدد آن هستیم تا 6 کیلومتر آن را ظرف مدت یکسال به بهره‌برداری برسانیم.
 
وی افزود: فاز یک قطار شهری کرج از کمالشهر تا ملارد به طول 15 کیلومتر است  که 6 کیلومتر آن از 45 متری گلشهر تا بوستان جهان شورا در دست عملیات قرار دارد و ظرف مدت یکسال به بهره برداری خواهد رسید.
 
معاون عمرانی استاندار در پاسخ به پرسش نقدینگی و سرمایه در گردش که اصلی‌ترین مانع بر روی ریل رفتن این پروژه ملی است نیز گفت: مبلغ بودجه قطار شهری کرج از بدو آغاز بکار 600 میلیارد تومان بوده است که 100 میلیارد آن مجوز انتشار اوراق وزارت کشور را اخذ کرده بود که در حال حاضر با رایزنی‌های انجام شده توانستیم این رقم را  به 300 میلیارد تومان برسانیم.
 
وی افزود: در تکمیل پروژه قطار شهری کرج تأمین 50 درصد سرمایه به عهده دولت و 50 درصد مابقی تعهد شهرداری کرج بوده است که دولت 406 میلیارد تومان تعهد خود را انجام داده است و شهرداری کرج از سهم 50 درصدی تعهد خود 200 میلیارد تومان هزینه کرده است.
 
وی با بیان اینکه این هیئت خارجی سرمایه و تجربه را توأمان در کار تزریق خواهند کرد،افزود: سبقه مطلوب این سرمایه‌گذار در پروژه‌هایی همچون سد طالقان و همچنین حسن ورود تکنولوژی‌های روز و نوین در اجرای طرح‌ها در کنار آورده سرمایه سبب شده است تا  این مذاکرات با توافقات دو جانبه جهت واگذاری بخشی از طرح‌های ملی استان همراه باشد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.