| کد خبر: 268713 |

تردد بین تهران و کرج با تکمیل این دو پل راحت می‌ شود

پل b۰ تا کنون ۲۲ درصد و پل b۱ که به نوعی در خاورمیانه منحصر به فرد است هم ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

 رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی کرج با اشاره به وضعیت ضلع شرقی پروژه بزرگراه شمالی کرج که به اتوبان همت وصل می شود، اظهار کرد: پل b۰ تا کنون ۲۲ درصد و پل b۱ که به نوعی در خاورمیانه منحصر به فرد است هم ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تا پایان دوره ششم شورا این دو پل تکمیل و اتصال این مسیر به تهران میسر می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حسین مهاجری با اشاره به اینکه بحث تامین ایمنی بزرگراه شمالی شامل موارد متعددی است که بخشی از آن به مدیریت شهری کرج مرتبط است، اظهار کرد: در این بخش شرکت آزادراه شمالی در بازه تکمیل و پس از اتمام این پروژه، ملزم به رعایت تمامی موارد ایمنی شده است.

وی با اشاره به اینکه ایمن سازی در ۷.۶ کیلومتر از آزادراه شمالی که آذرماه امسال به بهره برداری رسید انجام شده، گفت: ایجاد خط کشی، نصب تابلوهای کنترل سرعت بخشی از تعهدات مدیریت شهری در این خصوص بوده که به طور کامل انجام شده است.

وی اضافه کرد: البته برای تکمیل ایمنی این مسیر برخی اقدامات باقی مانده که یکی از آنها نصب دوربین های ترافیکی است که در دستور کار قرار گرفته است.

این مسئول تاکید کرد: در کنار موارد مطرح شده، پلیس راهور هم باید همکاری بیشتری برای تامین ایمنی مسیر داشته باشد و با استقرار نیروهای خود در قطعه تکمیل شده، از وقوع تخلفات احتمالی جلوگیری کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل قطعه دوم این بزرگراه توضیح داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تلاش است سال آینده این قطعه هم زیر بار ترافیک برود.

مهاجری با اشاره به اینکه برای تحقق این هدف باید پل b۲۰ یا پل گردشگری باغستان تکمیل شود، گفت: پایه های این پل از قبل اجرا شده و برای ایجاد عرشه نیاز و تکمیل پل باید مناقصه برگزار و پیمانکار انتخاب شود.

وی ابراز کرد: بعد از تکمیل این پل، تا بلوار خوارزمی که ضلع غربی کرج است نیازی به احداث پل جدید نیست و صرفا باید زیرسازی های لازم تکمیل شود.

این مسئول با تاکید بر ضرورت تامین اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه تصریح کرد: شهرداری کرج در این پروژه مشارکتی به نوعی سرمایه گذار است و بنا شده بعد از اتمام آن در قالب دریافت عوارض، هزینه کرد شهرداری بازگشت داده شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: طبق برآوردهای انجام شده برای تکمیل این پروژه هفت هزار میلیارد تومان نیاز است که بنا است دولت نیمی از آن را در قالب ملک، اوراق و ... تامین کند.

وی اظهار کرد: شهرداری هم نیمه دیگر این اعتبار را تامین می کند و در این راستا سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص داده و امسال هم مبلغ بیشتری تزریق شده است.

وی گفت: البته شورا برای تامین سهم شهرداری قیدی گذاشته است و طبق آن شهرداری باید به میزان اعتباری که دولت می گذارد، بودجه به پروژه تزریق کند تا تعادلی در این خصوص برقرار شود.

وی با اشاره به وضعیت ضلع شرقی این پروژه که به اتوبان همت وصل می شود، ابراز کرد: پل b۰ تا کنون ۲۲ درصد و پل b۱ که به نوعی در خاورمیانه منحصر به فرد است هم ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهاجری تاکید کرد: پیش بینی این است که تا پایان دوره ششم شورا این دو پل تکمیل شوند تا اتصال این مسیر به تهران میسر شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.