| کد خبر: 213351 |

شاهراهی به‌نام «آبیک-چرمشهر»/با سرعت ۱۳۰ کیلومتر برانید

پروژه آبیک-چرمشهر شاهراهی است که قرار است ترافیک استان‌های البرز، تهران و قزوین را دور بزند، به گفته متولیان در این محور آزادراهی می توانید با سرعت ۱۳۰ کیلومتر برانید.

تین نیوز

پروژه آبیک-چرمشهر شاهراهی است که قرار است ترافیک استان‌های البرز، تهران و قزوین را دور بزند، به گفته متولیان در این محور آزادراهی می توانید با سرعت ۱۳۰ کیلومتر برانید.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، پروژه «آبیک - چرمشهر» به طول ۱۵۸ کیلومتر است که در چهار قطعه تعریف شده و با اجرای آن بخش مهمی از ترافیک استان‌های تهران، البرز و قزوین به این محور آزادراهی انتقال داده شود.

این آزادراه از غرب شهر آبیک شروع شده، در میانه راه توسط یک تقاطع غیر همسطح از راه اصلی ماهدشت - اشتهارد عبور می‌کند و در ادامه مسیر با آزادراه تهران - قم تقاطع دارد و در کیلومتر پایانی به مسیر آزادراه قم - چرمشهر- گرمسار در محدوده چرمشهر ورامین می‌رسد.

این آزادراه که حدود ۴۳ کیلومتر آن در استان البرز واقع است به یقین نقش مهمی در کاهش مصرف سوخت، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، افزایش ایمنی سفر و یا کاهش سوانح رانندگی دارد.

برای بررسی پیشرفت این پروژه در حوزه استحفاظی استان البرز با جعفر قزوینیان، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز گفت‌وگو کرده ایم که در ادامه می‌خوانید.

وی با اشاره به اینکه قطعه اول این پروژه در استان قزوین واقع شده است، گفت: بخشی از قطعه دوم نیز در استان البرز و قزوین تعریف شده و قطعات سوم و چهارم این محور آزادراهی در استان تهران تعریف شده که اجرا شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به اینکه قطعه چهارم پروژه آبیک - چرمشهر به صورت ۱۰۰ درصدی تکمیل شده است، افزود: در دیگر قطعات کارهای ابنیه در نقاط تقاطعی و تبادلی باقیمانده است. به عنوان نمونه در کیلومتر صفر پروژه در شهر آبیک تونلی در حال احداث است که بخشی از کار آن مانده و یا کار تکمیل پل‌ها در نقاطی از این محور باید انجام شود.

قزوینیان با بیان اینکه ۷۰ تا ۸۰ درصد محور اصلی این پروژه آسفالت شده است، گفت: چون پل‌های موجود در مسیر آزادراهی آبیک - چرمشهر هنوز تکمیل نشده کار آسفالت نقاط اطراف این تقاطعات غیر همسطح به انجام نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه آزادراهی آبیک - چرمشهر در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: قرار است تا آبان ماه امسال این پروژه تکمیل و به مرحله بهره برداری برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز همچنین اضافه کرد: تردد بیش از ۱۲ استان از طریق اتوبان کرج به سمت پایتخت انجام می‌شود در نتیجه ترافیک حاصل، مشکلات زیست محیطی و مسائل اقتصادی ناشی از این معضلات نصیب استان البرز می‌شود به همین دلیل با افتتاح آزادراه آبیک - چرمشهر یک مسیر کمربندی جدید میان استان‌های البرز و تهران ایجاد می‌شود که علاوه بر صرفه جویی در وقت و سوخت به رفع بخشی از مشکلات محیط زیستی ناشی از ترافیک نیز کمک می‌کند.

قزوینیان با توجه به اثرگذاری پروژه آبیک - چرمشهر، گفت: به این پروژه می‌توان رتبه یک را داد زیرا به لحاظ اثرگذاری عملکرد مثبتی دارد و از طرفی از نظر اجرایی نیز پروژه‌ای عظیم است.

وی عنوان کرد: پروژه آبیک - چرمشهر اولین آزادراه کشور است که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر طراحی شده در حالی که این فاکتور برای سایر اتوبان‌های کشور برابر ۱۲۰ کیلومتر است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان البرز ضمن اشاره به اینکه با عبور ماشین‌های سنگین از جمله کامیون‌ها از محور آزادراهی آبیک - چرمشهر در بحث ترافیک و کاهش آلودگی هوا، تنفس استان‌های تهران و البرز افزایش پیدا می‌کند، گفت: توزیع ترافیک این محور آزادراهی که در سه لاین رفت و سه لاین برگشت تعریف شده است، فوق العاده مثبت ارزیابی می‌شود.

قزوینیان در مورد اینکه جانمایی مجموعه‌های خدماتی نیز در حاشیه‌های این محور تعریف شده است، بیان کرد: جانمایی این مجموعه‌ها از جمله مجتمع‌های خدماتی و یا جایگاه‌های سوخت نیز دیده شده که برخی از این پروژه‌ها در حال ساخت است و تعدادی دیگر نیز شروع نشده اما اولویت نخست تکمیل محور اصلی است تا بخشی از تردد خودروها میان استان‌های قزوین، البرز و تهران از طریق آن انجام شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اروین 3 1

    ما که نقشه رو نفهمیدیم از کجای اتوبان قم رد میشه خدا کنه فرودگاه امام و رد کنه گند از شر وحشت ناک ترین ترافیک دنیا یعنی پل فردیس خلاص شیم