| کد خبر: 153268 |

رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج خبر داد:

تبدیل فلکه اول گوهردشت تا خ هشتم به پیاده راه/ امکان سنجی تراموای شهری

دبیر اول و رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج از امکان سنجی و مطالعات راه اندازی تراموای سبک شهری در این کلانشهر با همکاری شرکت مهندسی و ساخت مپنا لکوموتیو و تبدیل فلکه اول گوهردشت تا خیابان هشتم به پیاده راه در آینده ای نزدیک خبر داد.

تین نیوز

دبیر اول و رئیس کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج از امکان سنجی و مطالعات راه اندازی تراموای سبک شهری در این کلانشهر با همکاری شرکت مهندسی و ساخت مپنا لکوموتیو و تبدیل فلکه اول گوهردشت تا خیابان هشتم به پیاده راه در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار پانا البرز از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مهدی حاجی قاسمی در جریان بازدید اعضای کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج از شرکت مهندسی و ساخت مپنا لکوموتیو با اعلام خبر فوق اظهار داشت: گروه مپنا به عنوان یک بنگاه اقتصادی ایرانی که بیش از 40 زیرمجموعه تخصصی دارد، نماد رشد صنعت داخلی و بومی سازی فناوری های جهانی است و ما به وجود چنین مجموعه وزین و علمی در کرج می بالیم. 

وی با بیان اینکه رویکرد شورای پنجم کلانشهر کرج «انسان محوری» است و ما به دنبال تقویت آرامش و رفاه شهروندان گرامی هستیم، عنوان کرد: گرچه توسعه معابر و احداث پل ها و ایجاد راه های جدید دسترسی از اهمیت بالایی برخوردار است اما باید گفت که تاکید و تمرکز اصلی ما بر انسان محوری و توجه به پیاده محوری و تقویت حمل و نقل همگانی استوار است و با تمام قدرت در جهت آرامش و آسایش شهروندان تلاش خواهیم کرد.

نماینده مردم در شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه گرایش جهانی در توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهری به سمت توسعه مترو، قطار برقی، BRT و تراموا متمایل است اما متاسفانه ما هنوز به ناوگان مجهز و استاندارد تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز دسترسی نداریم، اذعان داشت: امید است با همکاری گروه مپنا و بهره گیری از تخصص و دانش این مجموعه به توفیقاتی در این عرصه دست پیدا کنیم و رفاه و آرامش را برای ساکنین منطقه رقم بزنیم.

عضو شورای پنجم کرج در ادامه از تبدیل فلکه اول گوهردشت تا خیابان هشتم به پیاده راه در آینده ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: در حالی که برخی از این تصمیم تحت لوای افزایش ترافیک انتقاد می کنند اما باید گفت که سیاست اصولی ما «سواره محوری» نیست بلکه «پیاده محوری» است و چنانچه تردد با خودروهای شخصی و تک سرنشین جای خود را به استفاده از تاکسی و اتوبوس دهد بی شک بخشی از ترافیک تعدیل می شود.

به گفته این مسئول شهری، شرکت مهندسی و ساخت مپنا لکوموتیو که در زمینه جلب سرمایه گذار و تامین منابع مالی پروژه های ریلی نیز فعالیت گسترده ای دارد می تواند مدیریت شهری کرج را برای نیل به اهداف توسعه ای و تسریع در راه اندازی مترو همچنین آغاز امکان سنجی فنی و مطالعات راه اندازی تراموای سبک شهری یاری نماید تا فصل جدیدی از همکاریها در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوا رقم بخورد.

حاجی قاسمی با اشاره به تعابیری همچون «روستای بزرگ» یا «خوابگاه نیروهای کار تهران» که در گذشته برای کلانشهر کرج به کار برده می شدند، اظهار داشت: واقعیت این است که کرج به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور هنوز به جایگاه واقعی خود دست پیدا نکرده است و آن طور که باید و شاید به امکانات و سرانه های شهری دسترسی نداریم که گشودن پنجره های جدید همکاری با مجموعه هایی همچون مپنا می تواند نویدبخش خروج از محرومیتها باشد.

یادآور می شود در این بازدید احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین منابع مالی، عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، نظارت و تحول اداری، اکبر سلیم نژاد رئیس کمیسیون فرهنگی، محمدحسین خلیلی اردکانی و فرج اله ایلیات از اعضای کمیسیون عمران و معماری شورای اسلامی شهر کرج نیز حضور داشتند و از بخش های مختلف کارگاهی و اداری شرکت مهندسی و ساخت مپنا لکوموتیو بازدید به عمل آوردند.

حسین قماشی مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت مپنا لکوموتیو و سیدمجید بنی هاشمی مدیرعامل بخش حمل و نقل ریلی گروه مپنا نیز در این بازدید و در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر کرج به تشریح توانمندیهای این مجموعه در عرصه های مختلف پرداختند و خواستار تقویت همکاری و تعاملات با مسئولان شهری کرج در جهت توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری شدند.

 

منبع: پانا البرز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.