| کد خبر: 192151 |

اولین سرویس تاکسی هوایی در نیویورک توسط اوبر افتتاح شد

روز گذشته شرکت معروف اوبر از سرویس حمل و نقل هوایی خود در شهر نیویورک رونمایی کرد. در حال حاضر کاربران نیویورکی اوبر می‌توانند بین دو نقطه منهتن و فرودگاه جان اف کندی را با استفاده از هلی‌کوپتر ویژه اوبر سفر کنند. اوبر امیدوار است که در آینده نزدیک این سرویس در تمام شهرهای آمریکا فراگیر شود.

تین نیوز

روز گذشته شرکت معروف اوبر از سرویس حمل و نقل هوایی خود در شهر نیویورک رونمایی کرد. در حال حاضر کاربران نیویورکی اوبر می‌توانند بین دو نقطه منهتن و فرودگاه جان اف کندی را با استفاده از هلی‌کوپتر ویژه اوبر سفر کنند. اوبر امیدوار است که در آینده نزدیک این سرویس در تمام شهرهای آمریکا فراگیر شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویتری این سرویس در حال حاضر برای کاربران نیویورکی اوبر فعال شده است و آن‌ها می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن موبایلی درخواست خود را ثبت کنند و در حد فاصل شهر منهتن تا فرودگاه جان اف کندی را سفر کنند. در حال حاضر هزینه این سفر بین 200 تا 250 دلار است و پس از ثبت درخواست هلیکوپتر در نزیک ترین باند فرود به منزل کاربر فرود آمده و مسافر را سوار می‌کند؛ این سفر تا فرودگاه جان اف کندی حدود 8 دقیقه زمان می‌برد.

سرویس تاکسی هوایی Uber Copter در کل منطقه جنوبی خیابان هوستون منهتن فعال است و مسافران می‌توانند بلافاصله درخواست هلی کوپتر بدهند؛ همچنین امکان رزرو هلیکوپتر از پنج روز قبل در اپ اوبر امکان پذیر است. البته اوبر هنوز تعداد درخواست دهندگان این سرویس تا به امروز را اعلام نکرده است. این سرویس ویژه از روزهای دوشنبه تا جمعه هر هفته ارائه می شود و استفاده از آن فقط برای آن کاربران پلاتینیوم و الماس سرویس اوبر ممکن است. کاربرانی که که امتیازشان در سرویس اوبر بیشتر از ۲۵۰۰ باشد در گروه پلاتینیوم یا الماس قرار می‌گیرند.

در سیستم امتیاز دهی اوبر کاربران برای هر بار استفاده از سرویس تاکسی اشتراکی چند مسیره و یا سرویس تحویل غذای اوبر (شبیه به اسنپ فود) یک امتیاز دریافت خواهند کرد و به ازای هر دلاری که در سرویس لوکس Uber XL خرج کنند سه امتیاز دریافت خواهند کرد؛ در نتیجه برای رسیدن به 2500 امتیاز باید مبلغ زیادی را برای استفاده از تاکسی آنلاین اوبر خرج کنید. به گفته اوبر تعداد مسافران سرویس تاکسی هوایی در هر سفر پنج نفر خواهد بود و مسافران می‌توانند همراه با خود یک کیف دستی و یک کیف لپ تاپ به همراه داشته باشند.

البته موانع جدی برای سرویس Uber Copter وجود دارد که نگرانی‌هایی را برای این شرکت بزرگ به وجود آورده است. هم‌زمان با راه اندازی سرویس Uber Copter، شهردار منهتن در خصوص این سرویس ابراز نگرانی کرد و اعلام کرد که پرواز هلی‌کوپرتر در منطقه منهتن باید ممنوع شود، زیرا پیش از این به دلیل ترافیک هوایی موجود در منطقه منهتن، چندین هلیکوپتر با ساختمان‌های مسکونی برخورد کرده‌اند. البته اوبر اولین شرکتی نیست که سرویس حمل و نقل هوایی را در منهتن ارائه می‌دهد، زیرا پیش از این شرکت Blade نیز سرویس مشابهی را راه اندازی کرده است و مسافران را به فرودگاه های محلی یا ساحل منطقه همپتونز می برد.

منبع: رویترز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.