| کد خبر: 190597 |

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی،

◄ تاکید مجلس بر جلوگیری از واردات واگن به کشور / با واردات صنعت واگن کشور نابود می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از استفاده مجلس به منظور جلوگیری واردات 4 هزار واگن به کشور با استفاده از ابزارهای قانونی خبر داد و این اقدام را خیانت به صنعت واگن‌سازی کشور دانست.

تین نیوز

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از استفاده مجلس به منظور جلوگیری  واردات 4 هزار واگن به کشور با استفاده از ابزارهای قانونی خبر داد و این اقدام را خیانت به صنعت واگن‌سازی کشور دانست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیدمهدی مقدسی با اشاره با این مطلب که واردات گسترده واگن موجب نابودی شرکت‌های داخلی می‌شود، اظهار کرد: واگن‌سازان داخلی در خطر نابودی به دلیل واردات گسترده واگن هستند.

وی با بیان این‌که، مجلس از ابزارهای قانونی برای مقابله با دلالان و واردکنندگان گسترده واگن استفاده خواهد کرد و به طور حتم هر وزیری که به دنبال واردات واگن به داخل کشور باشد، استیضاح خواهد شد، تصریح کرد: قطعا مجلس از ابزارهای قانونی برای مقابله با دلالان و واردکنندگان گسترده واگن استفاده خواهد کرد و به طور حتم هر وزیری که به دنبال واردات واگن به داخل کشور باشد، استیضاح می‌شود.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی شرکت‌های داخلی توان بالایی در تولید واگن و تزریق آن به ناوگان حمل و نقل در بخش مترو و ریل کشور دارند، اما برخی افراد به دنبال تشدید فشار به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ثبت سفارش واردات واگن هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور دلالان حاضر در این بخش و لزوم برخورد با آنان اشاره کرد و گفت: قطعاً در شرایط حال حاضر کشور هیچ فرد یا گروهی حق واردات واگن را ندارد، حال اگر به دنبال استفاده از فاینانس دیگر کشورها هستند، می‌توانند نسبت به واردات اقلامی که در داخل کشور تولید نمی‌شود، اقدام کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به این نکته نیز پرداخت که، واردات گسترده واگن موجب نابودی شرکت‌های تولیدکننده داخلی مثل واگن پارس شده و این کار خیانت به صنعت کشور است. متأسفانه طبق اطلاعاتی که به مجلس رسیده است، برخی از افراد با نفوذ با حمایت برخی از وزارتخانه‌ها، به دنبال واردات 4 هزار دستگاه واگن به داخل کشور هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    با سلام.یاد آوری میکنم که چند سال پیش نیز قرار بود 6000 واگن وارد شود. وزیر زیر ریل خوابید که من اجازه نمیدهم اینها وارد شوند. حرف هایی شبیه به این نماینده ی محترم.راه حل را در آن دیدند که این واگنها را با انتقال تکنولوژی و فاینانس یک دولت همسایه در سه شرکت ناوگان ساز داخلی تولید شوند و به سه شرکت بهره بردار تحویل شوند. فعلا کاری ندارم که سهم شرکت های داخلی از این همکاری مشترک چه بود اما آنچه عملا دیدیم آن بود که هیچ واگنی از این سه شرکت بیرون نیامد.
    آیا قرار است آن قصه یک بار دیگر تکرار شود؟