| کد خبر: 187091 |

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران:

◄ عدم صرفه اقتصادی در خرید شخصی تاکسی برقی برای رانندگان

راهکارهایی به منظور تامین هزینه خرید تاکسی‌های برقی در نظر گرفته شده تا مدل‌های برقی در گام‌ نخست به صورت شرکت مالکی اداره شود.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در حاشیه توسعه تاکسی برقی در شهر تهران، توسعه فناوری خودروهای برقی در تاکسیرانی و چالش‌های فنی و اقتصادی، گفت: برآورد درستی در مورد زمان اجرایی شدن طرح پایلوت ورود خودروهای تمام برقی به ناوگان تاکسیرانی در دست نیست.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، علیرضا قنادان اظهار کرد: به منظور مشخص شدن  زمانبندی اجرای کار باید چند کار عملیاتی صورت بگیرد، زیرا پیش از راه‌اندازی زیرساخت‌ها برق نمی‌توان برآورد درستی از اجرای زمان پایوت ارائه کرد.

وی  با بیان این نکته که، در نشست اخیر هم تصمیم بر آن شد تا کمیته اجرایی در  زمینه توسعه خودرو برقی در تهران تشکیل شود، افزود: در این کمیته هرکدام از اعضاء نماینده‌ای از مصرف‌کننده، تولیدکننده، سرمایه‌گذار، تاکسیرانی و نهادهای دیگر از جمله شهرداری خواهند بود. پس از شکل‌گیری کارگروه زمان‌بندی اجرای طرح پایلوت انجام خواهد شد.

 قنادان تصریح کرد: از سال 78 چند شرکت تاکسیرانی علاقمند به سرمایه‌گذاری و تعدادی شرکت تولید کننده خودرو با روش‌های متفاوت از جمله تبدیل خودروی بنزینی به برقی و تولید خودروهای برقی، به منظور تولید خودرو برقی اقداماتی را صورت داده بودند که به دعوت تاکسیرانی در سمینار حضور پیدا کردند و به ارائه ایده و محصولات خود پرداختند.

قنادان یادآور شد: بنا به عقیده معاون حمل‌ونقل شهردار تهران، دستیابی به توسعه خودرو برقی دو مدل اقتصادی خودرو برقی طراحی و تولید شود. در مرحله نخست تولید خودرو برقی داخل کشوراست. چنان‌چه تولیدکننده داخلی موفق به تولید محصولی با کیفیت شده و آن را به مرحله شماره گذاری برساند آن را وارد ناوگان تاکسیرانی خواهیم کرد. در غیر این صورت تلاش خواهیم کرد تا مجوزهای لازم را برای واردات خودروهای برقی را از مراجع ذیصلاح دریافت کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، گفت: راهکارهایی به منظور تامین هزینه خرید تاکسی‌های برقی در نظر گرفته شده تا مدل‌های برقی در گام‌ نخست به صورت شرکت مالکی اداره شود.

وی تاکید کرد: قیمت‌های اعلام شده برای خودروهای برقی که از 180 تا 250 میلیون تومان برای خرید هر دستگاه خودرو تمام برقی است، برای رانندگانی که قصد داشته باشند به صورت شخص مالک خود را خریدرای کنند، قطعاً غیر اقتصادی است. ممکن است که در آینده مدل‌هایی تعریف شوند که تاکسیرانان نیز قادر باشند نسبت به خرید خودرو برقی موفق شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.