| کد خبر: 207928 |

شمار جان‌باختگان مبتلا به کرونا در اصفهان به ۷۶ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه شمار جان‌باختگان از بیماری کرونا در این استان ( به جز شهرستان‌های کاشان و آران وبیدگل) به ۷۶ تَن رسید، گفت: این افراد در گروه‌های سنی مختلف بودند که هشدار جدی برای همه مردم است.

تین نیوز

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه شمار جان‌باختگان از بیماری کرونا در این استان ( به جز شهرستان‌های کاشان و آران وبیدگل) به ۷۶ تَن رسید، گفت: این افراد در گروه‌های سنی مختلف بودند که هشدار جدی برای همه مردم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آرش نجیمی افزود: تاکنون در بین بیماران فوت شده، یک مادر باردار ۳۴ ساله و نوجوان ۱۴ ساله و در بین مبتلایان به ویروس کرونا حدود ۱۰ کودک زیر پنج سال وجود دارد.

نجیمی اظهار داشت: در یک ماه گذشته نمونه آزمایشگاهی ۲ هزار و ۵۷۲ بیمار مشکوک در استان اصفهان ( به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) بررسی شده که از میان آنها جواب یکهزار و ۶۲۷ بیمار، منفی و ۹۴۵ بیمار مثبت و قطعی بود.

وی با بیان اینکه تا کنون از بین بیماران مبتلا به کرونا در این خطه ۴۲۷ نفر از بیمارستان ترخیص شده و ۴۴۲ نفر همچنان تحت درمان و دریافت خدمات مراقبتی هستند، تاکید کرد: سرعت رشد ابتلا به کرونا در اصفهان با تهران که چند برابر این استان جمعیت داد، برابری می کند و این استان در وضعیت هشدار جدی قرار دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: آمار ۹۴۵ بیمار قطعی مبتلا به کرونا مربوط به افرادی است که از آنها نمونه آزمایشگاهی گرفتیم و ممکن است ده‌ها برابر آن، افرادی باشند که تاکنون از آنها نمونه گیری نشده، علائم بیماری در آنها خفیف است یا هنوز علائم بیماری بروز نکرده است.

نجیمی ادامه داد: ممکن است این افراد در جامعه تردد کنند و باعث انتقال ویروس کرونا به تعداد زیادی از مردم شوند به همین دلیل این موضوع یک هشدار و زنگ خطر جدی است زیرا نمی دانیم در جامعه واقعا چه افرادی سالم یا ناقل ویروس هستند.

وی از مردم خواست تا از ترددهای غیر حضوری به طور جدی پرهیز کنند و در خانه بمانند و اظهار امیدواری کرد که در صورت رعایت این توصیه‌ها، شاید در کمترین زمان بعد از عید نوروز ۹۹ شاهد مرتفع شدن این مشکل و برگشت همه به زندگی عادی باشیم.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین شمار مبتلایان به بیماری کرونا در کشور تا بیست و هفتم اسفند را بیش از ۱۶ هزار نفر اعلام کرد که حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر از بین آنها از استان اصفهان ( مجموع اصفهان و کاشان) بودند.

این نکته قابل ذکر است که در استان اصفهان با توجه به فعالیت ۲ دانشگاه علوم پزشکی، امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

زمانیکه وزارت بهداشت آمار روزانه درباره ابتلا به بیماری کرونا را اعلام می کند در واقع مجموع آمار و اطلاعات ۲ دانشگاه علوم پزشکی مذکور و همه ۲۴ شهرستان را بیان می کند.

تاکنون حدود یک هزار نفر در کشور به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.