| کد خبر: 162638 |

هواشناسی اصفهان نسبت به وزش باد شدید هشدار داد

اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای نسبت به وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه ای همراه با گرد خاک محلی از روز جمعه (فردا) تا اوایل روزهای شنبه و دوشنبه در این استان هشدار داد.

تین نیوز
اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور اطلاعیه ای نسبت به وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه ای همراه با گرد خاک محلی از روز جمعه (فردا) تا اوایل روزهای شنبه و دوشنبه در این استان هشدار داد.
 

به گزارش تین نیوز، در اطلاعیه هواشناسی اصفهان که روز پنجشنبه صادر شد، آمده است: نقشه های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار از روز جمعه ( فردا) تا دوشنبه از روی استان است.
بر این اساس در این مدت وزش باد به نسبت شدید تا شدید در بیشتر نقاط استان پیش بینی می‌شود. 
اوج شدت وزش باد برای روزهای جمعه، اوایل روز شنبه و دوشنبه خواهد بود که در برخی مناطق وقوع طوفان لحظه‌ای و محلی دور از انتظار نیست و در مناطق مستعد شرق، شمال و تا حدی مرکز استان همراه با گردو خاک محلی پیش بینی می شود.
همچنین در این مدت گاهی بارش‌های رگباری پراکنده در پاره‌ای مناطق دور از انتظار نیست.
همچنین کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی، بیانگر نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار به استان تا اواسط هفته آینده است.
حجت الله علی عسگریان با بیان اینکه وزش باد در استان برای فردا( جمعه) و روز شنبه شدید خواهد بود افزود: آسمان در اکثر نقاط استان به صورت صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و در مناطق غربی و جنوبی احتمال بارش پراکنده وجود دارد .
وی تصریح کرد: دمای هوا در 24 ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت و بر این اساس حداکثر دمای کلان شهر اصفهان 23 درجه سانتیگراد و حداقل دما 12 درجه سانتیگراد خواهد شد.
کارشناس مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز جمعه(فردا)، افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گردوخاک محلی و برای روز شنبه، هوای قسمتی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی کرد.
علی عسگریان گرمترین نقطه استان در 24 ساعت آینده را آران و بیدگل با 27 درجه سانتیگراد و سردترین نقطه را بوئین و میاندشت با یک درجه سانتیگراد زیر صفر عنوان کرد. 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.