| کد خبر: 214660 |

استاندار سیستان و بلوچستان

◄ تاکید استاندار بر توسعه همه جانبه و متوازن در روستاها

زاهدان| استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه پایدار روستاها مستلزم توسعه متوازن و همه جانبه است.

تین نیوز

زاهدان| استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه پایدار روستاها مستلزم توسعه متوازن و همه جانبه است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز ، زاهدان احمدعلی موهبتی “ استاندار” در نشست هم اندیشی و تبیین طرح پایه توسعه منطقه ای(گفتمان اشتغال پایدار) برای سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه اشتغال مهم ترین رکن در توسعه روستاها و بهبود اقتصادی و اجتماعی زندگی روستاییان است؛ تاکید کرد: ایجاد اشتغال بدون فراهم کردن سایر خدمات مورد نیاز روستا، مانع مهاجرت روستاییان نمی شود.

وی افزود: فراهم کردن انواع خدمات مورد نیاز در سطح مناسب و بلکه عالی  در روستاها بدون ایجاد اشتغال و تضمین معیشت روستاییان، راه به توسعه نمی برد و مانع مهاجرت از روستا نخواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد : در حال حاضر فعالیت های گوناگونی از سوی بخش دولتی، خصوصی، خیرین و سازمان های مردم نهاد در روستاهای استان صورت می‌گیرد ولی توزیع مناسبی ندارد.

موهبتی ادامه داد: برخی بخش ها خیلی مورد توجه است، لکن به برخی نیازها نیز توجه لازم نشده است؛ بنابراین طرح ها و برنامه های توسعه، باید فراگیر، هدفمند، سامان یافته و شامل همه بخش های مورد نیاز روستاها باشد.

وی با اشاره به تجارب موجود در استان و سایر نقاط کشور تاکید کرد: برنامه های توسعه باید مبتنی بر توسعه منابع انسانی، با مشارکت مردم و منطبق بر ظرفیت ها و نیازها پیش رود تا متضمن انگیزه مردم در تداوم و پایداری طرح ها باشد.

نماینده‌عالی دولت در سیستان و بلوچستان با تاکید بر ضرورت و اهمیت همه جانبه بودن برنامه های توسعه، توسعه فرهنگی را جزء لاینفک هر برنامه توسعه دانست و گفت: فرهنگ شتاب دهنده برنامه های توسعه است

احمدعلی موهبتی؛ پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی را از ضروریات هر برنامه توسعه دانست و تاکید کرد: توسعه‌ای که مبتنی بر باور فرهنگی و ابعاد اجتماعی نباشد اثربخشی ندارد و بدون توجه به توسعه فرهنگی و اجتماعی؛ اهداف برنامه های توسعه، تحقق نخواهد یافت.

 

گفتنی است؛ در پایان این نشست، مقرر شد گروه سرزمین من(مشاور طرح)، طی دو هفته آینده طرح و الگوی پیشنهادی خود را با لحاظ توسعه منابع انسانی و منتهی به پروژه های اجرایی، ارایه نماید.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.