| کد خبر: 256235 |

تکمیل احداث باند دوم بزرگراهی محور پارس آباد به سربند

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه جاده های استان اردبیل در مسیر توسعه قرار دارد گفت: بحث توسعه بزرگراه ها یکی از برنامه ریزی هایی است که در راستای کاهش تصادفات رانندگی در سطح استان درحال انجام است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه جاده های استان اردبیل در مسیر توسعه قرار دارد گفت: بحث توسعه بزرگراه ها یکی از برنامه ریزی هایی است که در راستای کاهش تصادفات رانندگی در سطح استان درحال انجام است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه توسعه راه ها نقش مهمی در کاهش تلفات و تصادفات جاده ای می تواند داشته باشد، گفت: بحث توسعه بزرگراه ها یکی از برنامه ریزی هایی است که در راستای کاهش تصادفات جاده ای در سطح استان در حال انجام است به طوری که در سال گذشته حدود ۵۴ کیلومتر به طول بزرگراه های استان افزوده شده است.

وی گفت : همچنین در تلاش هستیم تا بتوانیم در سال جدید نیز بیش از ۷۰ کیلومتر به طول بزرگراه های استان اردبیل اضافه کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه افزایش آمار تصادفات به عوامل متعددی مانند عوامل انسانی ، خودروها و جاده ها نیز بستگی دارد، اضافه کرد: یکی از بخش هایی که با تصادفات جاده ای در ارتباط است، جاده می باشد که در این خصوص نسبت به شناسایی جاده های پرتردد و پر خطر اقدام کرده ایم که یکی از آنها جاده پارس آباد به مشگین شهر می باشد که طول آن ۱۷۰ کیلومتر است که فقط ۲۰ کیلومتر آن تردد بسیار بالاتری دارد و ما این محور را در اولویت کاری قرار داده ایم تا از ۴۰ کیلومتر ، پرونده ۲۰ کیلومتر این مسیر امسال بسته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از تکمیل احداث باند دوم بزرگراهی محور پارس آباد به سربند خبر داد و افزود : از اجرای محور اردبیل - مشگین شهر نیز نزدیک به ۹ کیلومتر باقی مانده است که امسال در برنامه ریزی ما هست به پایان خواهد رسید و اضافه شدن ۷۰ کیلومتر به طول بزرگراه های استان بی شک نقش مهمی درکاهش تصادفات جاده ای استان خواهد داشت.

وی گفت: بیش از ۳۰۰ کیلومتر از راه های شریانی استان اردبیل که با اولویت به بزرگراه تبدیل خواهد شد برنامه ریزی های لازم برای آنها انجام شده و علیرغم بدهی های سنگین به پیمانکاران همچنان فعال می باشند.

حیدری با بیان اینکه کل محور اردبیل- سرچم ظرف یکی دوماه آینده به مرحله پیمان خواهد رفت، اضافه کرد: ۱۳۳ کیلومتر از محور پیمانکار دارد و پروژه در ۴ قطعه فعال هست و حدود ۴۳ کیلومتر باقی مانده است که ظرف دوماه آینده پیمانکار آن مشخص خواهد شد به طوری که کل این پروژه نزدیک ۱۰هزار میلیارد تومان نیاز دارد که کل این طرح به اتمام برسد.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از طریق مسئولین استانی و نمایندگان ، اعتبارات لازم برای پروژه های بزرگراهی استان را تامین کنیم و سالانه نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر از این راه ها را به بزرگراه تبدیل کرده و در محورهای استان به کاهش تصادفات جاده ای کمک کنیم.

حیدری در ادامه به نقش پروژه مهمی دیگر نیز در استان اشاره کرد و گفت: پروژه احداث تونل دوم حیران با فعالیت پیمانکار در سال گذشته ، پیمانکار دیگری به آن افزوده شده تا امسال بتوانیم این پروژه را در فصل کاری به اتمام رسانده و تکمیل نمائیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث باند دوم در محورهای اردبیل - گرمی و گرمی - بیله سوار نیز یادآور شد: در محور گرمی به بیله سوار ۱۲ کیلومتر و بیله سوار به گرمی ۷ کیلومتر از مسیر جزو برنامه های ما هست که امسال تکمیل و به نتیجه برسد با وجود اینکه در این محورها بالای ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران داریم ولی همچنان فعال است.

وی بیان کرد: توسعه بزرگراه ها کار پر هزینه ای است به طوری که هزینه هر کیلومتر احداث باند دوم در مناطق دشت و تپه ماهور نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان می باشد و قرار است با برنامه ریزی های انجام شده سالانه حداقل ۷۵ کیلومتر از آن را اتمام و تحویل استان دهیم و به عبارتی ۲۱۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز داریم تا امسال بتوانیم برنامه خود را اجرایی کنیم.

عضو شورای اداری استان با اشاره به ۶۰۰ میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران افزود : پیمانکاران ما توانایی و ظرفیت آن را دارند که ماهانه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان کار انجام دهند. این در حالی است که منابع تخصیصی ما اگر به موقع اتفاق بیافتد ، می توانیم ۳۰۰ کیلومتر از جاده های استان که به عنوان گلوگاه و اولویت های استان اردبیل است با تخصیصی چیزی در حدود سه هزار میلیارد تومان ظرف سه سال آینده به اتمام برسانیم و این اتفاق می تواند نقش مهمی در حذف نقاط حادثه خیز محورهای استان و کاهش تصادفات جاده ای استان اردبیل باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.