| کد خبر: 247106 |

تأمین اعتبار برای تونلی که جنوب اردبیل را به شمال کشور وصل می کند

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تأمین اعتبار برای احداث تونل اسالم به خلخال انجام شده تا جنوب استان اردبیل به شمال کشور متصل شود.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تأمین اعتبار برای احداث تونل اسالم به خلخال انجام شده تا جنوب استان اردبیل به شمال کشور متصل شود.

به گزارش تین نیوز، احمد صادقی در جریان بازدید از طرح های حوزه راه و شهرسازی در خلخال اظهار کرد: برای احداث این تونل به طول ۲.۵ کیلومتر ۶۵۰ میلیارد تومان منابع نیاز است که امیدواریم بخشی از این منابع امسال از ردیف بودجه اعتباری سالانه تأمین شود.

وی تصریح کرد: با انجام مطالعات دقیق و احصای توزیع فنی و اقتصادی این پروژه از طریق سازمان برنامه و بودجه بر اساس پیوست بودجه سال جاری بخشی از منابع تأمین خواهد شد تا آغاز عملیات احداث تونل اسالم به خلخال را با هدف حذف گردنه اصلی در این مسیر شاهد باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این تونل نه تنها تردد ایمنی را در فصول سرد سال به وجود می آورد بلکه به باز بودن این مسیر گردشگری و ترددی کمک خواهد کرد.

صادقی افزود: با دعوت نماینده خلخال و کوثر در مجلس به جنوب استان اردبیل سفر کردیم و بازدیدی را از کنار گذر و کمربندی خلخال داشتیم که انتظار می رود هر چه سریع تر با تأمین اعتبار و تملک اراضی کنار گذر خلخال تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی به محور کلور – درام نیز اشاره کرد و ادامه داد: عملیات اجرایی در این مسیر به طول ۵۵ کیلومتر در محدوده استان اردبیل با تلاش پیمانکاران در حال انجام است.

صادقی ضرورت تزریق منابع مالی را برای تکمیل این پروژه یادآور شد و خاطرنشان کرد: استان زنجان نیز باید در تکمیل بخش دیگری از این مسیر پیشقدم شده تا در سال آینده شاهد راه اندازی این راه ارتباطی اصلی در جنوب استان اردبیل باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی اولویت اصلی را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام گذاشته و در استان اردبیل نیز بخش عظیمی از طرح های نیمه تمام در حوزه راهسازی تا آخر سال آماده بهره برداری خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.