| کد خبر: 243815 |

ورود دستگاه قضایی برای تامین دستگاه ایکس ری گمرک اردبیل پس از یازده سال

آفاقی با انتقاد از عدم اجرای بیش از یازده ساله مصوبه هیأت دولت گفت: نبود دستگاه کنترل ایکس ری در گمرک بیله سوار و تجهیزات و امکانات گمرک در پیشگیری از جرایم مرتبط به ویژه در قاچاق مواد مخدر مایه تأسف است.

تین نیوز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی تمام اقدامات لازم را برای تامین دستگاه ایکس ری گمرک بیله سوار انجام خواهد داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، جلال آفاقی بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار با مدیر کل گمرکات استان اردبیل از ورود دستگاه قضائی برای تأمین دستگاه ایکس ری گمرک اردبیل خبر داد و اظهار کرد: تأمین و نصب هرچه سریع‌تر دستگاه ایکس ری کامیونی به منظور تأمین و ارتقا امنیت صادرات و واردات در گمرک ترانزیتی بیله سوار و پیگیری علت عدم اجرای مصوبه هیأت دولت در سفر سال‌های ۸۹ و ۱۴۰۰ به استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت گمرک بیله سوار به عنوان یکی از گمرکات مهم ترانزیتی کشور، لزوم تدابیر لازم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ورود کالاهای ممنوعه را یادآور شده، افزود: وظیفه و اهمیت مسئولیت مرزبانان اقتصادی کشور در اعمال سیاست‌های واردات و صادرات و عبور و کنترل آن، در مواجهه با کالاهای ممنوعه مانند مواد مخدر، اقلام امنیتی، مشروبات الکلی و … که ورود و خرج آن ارتباط مستقیمی با امنیت ملی دارد، دوچندان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بیان کرد: کوچک‌ترین شکست و عدم توفیق در این حوزه نه تنها زمینه افزایش جرم و بزهکاری را فراهم می‌کند بلکه دامنه و بازتاب این اقدامات با توجه به بعد فراملی آن دستاوردهای نظام در زمینه مبارزه که در نوع خود قابل تحسین است، را نشانه رفته تحت الشعاع قرار می‌دهد که موجب سو استفاده دشمنان و معاندین و تحمیل هزینه‌های هنگفت بوده است.

آفاقی با انتقاد از عدم اجرای بیش از یازده ساله مصوبه هیأت دولت در جریان دوره سوم سفر به استان اردبیل در سال ۸۹ ادامه داد: نبود دستگاه کنترل ایکس ری در گمرک بیله سوار و تجهیزات و امکانات گمرک در پیشگیری از جرایم مرتبط به ویژه در قاچاق مواد مخدر مایه تأسف است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضائی استان تمام اقدامات لازم را جهت تعقیب و پیگیری موضوع تا رسیدن به نتیجه انجام خواهد داد، گفت: مسئولیت خلاء کنترلی موجود در یکی از مهم‌ترین گمرک ترانزیتی کشور که روزانه قریب بر چهار صد دستگاه تریلر و سایر وسایط نقلیه از آن مرز تردد دارد، به عهده فرد یا افرادی است که در تأمین و نصب دستگاه مورد نیاز تاکنون تعلل داشته اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.