| کد خبر ۳۰۴۸۳۰
کپی شد

هر ماه، تنها ۳۵درصد عوارض الکترونیکی آزادراهی دریافت می شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور با اشاره به اینکه تنها ۳۵درصد از کسانی که از آزادراه ها تردد می کنند، عوارض آزاد راهی خود را پرداخت می کنند، گفت: عوارض برخی آزادراه ها پاسخگویی مرمت و بهسازی آنها نیست.

هر ماه، تنها ۳۵درصد عوارض الکترونیکی آزادراهی دریافت می شود
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور با اشاره به اینکه تنها ۳۵درصد از کسانی که از آزادراه ها تردد می کنند، عوارض آزاد راهی خود را پرداخت می کنند، گفت: عوارض برخی آزادراه ها پاسخگویی مرمت و بهسازی آنها نیست.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، هوشنگ بازوند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور با بیان اینکه عوارض برخی آزاد راه ها ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان است که رقم زیادی نیست، گفت: با این وجود به آزاد راه ها گفته می شود با دریافت عوارض اقداماتی از قبیل مرمت، آسفالت کشی و رفع مشکلات را انجام دهند. سرمایه گذار نیز می گوید که این عوارض پاسخگوی آن نیست.

وی افزود: به دنبال این هستیم که مصوبه ای از مجلس دریافت کنیم که حداقل در بخش قیر  به سرمایه گذاران در این بخش کمک شود و اگر قرار است آسفالتی انجام شود به نوعی یارانه  به آنها تعلق  قرار گیرد. همچنین  به دنبال این هستیم که حریم ها را برای آنها آزاد کنیم و زمین در اختیار آنها قرار دهیم. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور عنوان کرد: عوارض الکترونیکی اگرچه کار خوبی است اما بسیار از کسانی که از آزاد راه استفاده می کنند آن را پرداخت نمی کنند و در ماه ۳۵ درصد عوارض ها دریافت می شود بنابراین تمایل براین است که دریافت عوارض به صورت دستی باشد. 

به گفته وی کسانی که با خودروهایشان از آزاد راه استفاده می کنند می توانند تا زمان فروش خودرو این عوارض را پرداخت نکند. 

وی عنوان کرد: تمام آزاد راه هایی که عوارض دریافت می کنند حدود ۳۵۰۰میلیاردتومان از پول هایشان برنگشته است. این نگرانی ها  را باید برطرف کنیم. در همه دنیا این چالش ها برطرف شده است اگر چالش ها برطرف شود میل  سرمایه گذاری به زیرساخت ها حتما بیشتر می شود و دولت مصمم است و باید این اتفاق بیوفتد. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور در پایان گفت: در همه کشورها زیرساخت های حمل و نقلی توسط بخش خصوصی انجام می شود  و اینگونه نیست که دولت در همه جا سرمایه گذاری کند ولی تحقق این مهم نیازمند رفع موانع است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.