| کد خبر: 231623 |

پرداخت عوارض ۱۱ آزادراه الکترونیکی شد

وزیر راه و شهرسازی از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض ۱۱ آزادراه کشور خبر داد و گفت:‌عوارض تمام آزادراه‌ها به‌صورت پیمایشی دریافت می‌شود.

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی از الکترونیکی شدن پرداخت عوارض ۱۱ آزادراه کشور خبر داد و گفت:‌عوارض تمام آزادراه‌ها به‌صورت پیمایشی دریافت می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، محمد اسلام با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا از اواخر سال 98 و تلاش برای کاهش مبادله اسکناس و پول به دلیل احتمال انتقال ویروس کرونا، یادآو شد: در گام نخست، 4 آزادراه به شبکه پرداخت الکترونیکی عوارض متصل شد و بعد از آن سه آزادراه دیگر و امروز نیز 4 آزادراه به شبکه پرداخت الکترونیکی عوارض متصل شد. با اینکار تعداد آزادراه‌هایی که به شبکه الکترونیکی عوارض متصل شد به 11 آزادراه رسید.

وی ادامه داد:  آزادراه اصفهان-نظنز، نظنز-کاشان، رشت-قزوین به شبکه پرداخت عوارض الکترونیکی متصل شده است. تلاش داریم تا سیستم‌های پرداخت عوارض الکترونیکی برای مردم متنوع و ساده شود. همچنین با توجه به تکلیف ستاد ملی کرونا  و اخذ مجوز به وزارت راه و شهرسازی مجوز برای دریافت اسامی افرادی که عوارض را پرداخت نکردند از سوی پلیس، عملا توسعه زیرساخت‌ها انجام شد و در ماه‌های آتی تعداد بیشتری از اتوبان‌ها را به سیستم پرداخت الکترونیکی متصل می‌کنیم.

اسلامی گفت: تا امروز 11200 کیلومتر از 1700 کیلومتر آزادراه‌های کشور در قالب این طرح پوشش داده شده است. این 1200 کیلومتری که پوشش داده شده در 4 مورد از اتوبان‌ها حدود 60 درصد از ترافیک آزادراهی را تحت‌پوشش خود قرار می‌دهد.

وزیر راه با یادآوری دریافت عوارضی آزادراه‌های تهران- پردیس و تهران- شمال به شکل نیمه الکترونیکی، اضافه کرد:‌ کسانیکه عوارض الکترونیکی خود را پرداخت نمی‌کنند به موجب قانون حتما مشمول جریمه می‌شوند و جریمه‌های سنگینی نیز برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.