| کد خبر: 221558 |

افزایش طول آزادراه‌های کشور به ۳۲۰۰ کیلومتر تا پایان دولت

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در آغاز به کار دولت آقای روحانی طول آزاد راه‌های کشور دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر بود، افزود: به‌رغم تمام مشکلات، تا پایان فعالیت دولت دوازدهم، طول آزاد راه‌های کشور به سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در آغاز به کار دولت آقای روحانی طول آزاد راه‌های کشور دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر بود، افزود: به‌رغم تمام مشکلات، تا پایان فعالیت دولت دوازدهم، طول آزاد راه‌های کشور به سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز ریل‌گذاری مکانیزه راه‌آهن همدان-سنندج به موانع توسعه صنعت حمل‌و‌نقل در کشور اشاره کرد و گفت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، آمریکای جهانخوار تمام سعی و تلاش خود را به این امر معطوف داشته که کشور ایران را تسلیم و زمین‌گیر کند.

وی افزود: آمریکا و دشمنان مردم ایران، به زعم خود تلاش می‌‌کنند که با تحریم و ابزار تحریم و اقدامات غیر انسانی و غیرقانونی ظالمانه، تمامی مسیرهای لجستیک و مسیرهایی که برای توانمندسازی و پیشرفت کشور وجود دارد، مسدود و کنترل نمایند و شرایط سختی که هیچ ملت و کشوری تجربه نکرده است، بر کشور ما جاری و تحمیل کنند.

اسلامی گفت: با وجود مزاحمت‌های آمریکایی‌ها و استکبار اما به لطف الهی، هدایت‌گری مقام معظم رهبری و اراده شخص رئیس‌جمهوری و هیات دولت، چرخ سازندگی کشور در حرکت است و همان‌طور که مشاهده می‌شود، ما روزانه شاهد شروع و بهره‌برداری از پروژه‌‌های مختلف در کشور هستیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: روزی نیست که ما در کشور کاری را شروع نکنیم و روزی هم نیست که پروژه‌ای افتتاح نشود و یا به بهره‌برداری نرسد. این موضوع نیاز به توضیح و تفسیر ندارد؛ چون کاملا مشخص است که یک جریان متعهد به ساخت و پیشرفت در کشور وجود دارد که تلاش می‌نماید تا تاثیرات ماندگاری بر روی کیفیت زندگی مردم ایجاد کند. این جریان به مدد الهی در حرکت است.

اسلامی اظهار کرد: آمریکایی‌ها به صراحت عنوان کردند که هر چند امکان موفقیت در جنگ سایبری و نظامی برایشان وجود دارد؛ اما حاصل این جنگ برای آن‌ها پیروزی نیست و به همین دلیل آن‌ها جنگ اقتصادی را برگزیدند تا از طریق فشارهای سنگین به اقتصاد و جامعه ایران، بتوانند به انقلاب و جمهوری اسلامی ایران لطمه وارد کنند.

وی با بیان اینکه هدف از تهاجم اقتصادی دشمن، براندازی نظام جمهوری اسلامی است، افزود: هر چقدر ما آگاه‌تر و هشیارتر باشیم و با دانایی حداکثری و با شناخت دقیق نقشه‌هایی که دشمن ترسیم کرده است، بتوانیم از خودمان هشیاری نشان بدهیم و در نقشه دشمن قرار نگیریم، این موضوع باعث می‌شود که اقتصاد ما از این برهه تاریخ به سرعت عبور کرده و با مقاوم‌‌‌سازی اقتصادی به‌معنای واقعی کلمه، بتوانیم کشور را به توسعه برسانیم.

اسلامی اظهار کرد: ما در وزارت راه و شهرسازی به لطف الهی و به همت همه دست اندرکاران، تاکنون همه تلاش خودمان را به کار بستیم تا قطع وابستگی ایجاد شود و اکنون نیز این مهم اتفاق افتاده است.

وی با یادآوری از اینکه در گذشته، همواره این انتقاد وجود داشت که می‌گفتند علی‌رغم وجود ظرفیت داخلی، ریل، لوکوموتیو و واگن از خارج به کشور وارد می‌شود، ولی اکنون روز‌به‌روز به کمک خدا، قطع وابستگی اتفاق افتاده و تمامی نیازهای صنعت راه‌آهن در کشور تولید می‌شود؛ این امکان هم وجود دارد که اگر در بخش‌هایی از این صنعت هنوز خودکفا نشده‌ایم، این اراده و ظرفیت برای اقدامات تنظیمی وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ما می‌توانیم یک کشور قدرتمند باشیم و در همه عرصه‌ها از جمله راه و شهرسازی از ظرفیت داخل استفاده کنیم و به کوری چشم دشمنان، به جایی وابستگی نداشته باشیم.

اسلامی تصریح کرد: ما در پیشبرد اهداف توسعه‌ای خود مصمم هستیم و لحظه‌ای نیز در این مسیر کوتاه نخواهیم آمد.  

وی با اشاره به دستاوردهای دولت دوازدهم در صنعت حمل‌و‌نقل کشور گفت: در آغاز فعالیت دولت آقای روحانی، طول آزادراه‌های کشور دو هزار و ۱۰۰ کیلومتر بود که این میزان تا پایان دولت، به سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر خواهد رسید که این موضوع نشانگر ۵۰ درصد پیشرفت در این حوزه است.

اسلامی در ادامه عنوان کرد: در بزرگراه‌ها و خطوط ریلی نیز ۵۰ درصد پیشرفت داشته‌ایم که این قبیل اقدامات تاریخی هستند و در تاریخ کشور ماندگار خواهند شد. ما به یاری حق‌تعالی سعی می‌کنیم که همچنان به این مسیر ادامه دهیم.

وزیر راه و شهرسازی درباره اقدامات اخیر انجام شده در خصوص مسکن در کشور نیز گفت: مسایل برنامه‌ریزی شده در حوزه مسکن با سرعت در حال اجرا است تا مردم عزیز کشورمان از مسکن مناسب با قیمت مناسب بهره‌مند شوند و این دغدغه دیرینه از ذهن مردم به یاری حق زدوده شود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.