| کد خبر: 257304 |

60 درصد ناوگان تاکسیرانی ارومیه فرسوده است

رئیس سازمان مدیریت حمل نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: ۶۰درصد ناوگان تاکسیرانی ارومیه در سن فرسودگی هستند.

تین نیوز

ناصر سعید آبادی با اشاره به فرسودگی ناوگان تاکسیرانی ارومیه گفت: میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی ارومیه ۱۳سال است بنابراین می توان گفت ۶۰ درصد ناوگان تاکسیرانی ارومیه در سن فرسودگی هستند.

رئیس سازمان مدیریت حمل نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه با بیان اینکه تمامی تاکسی ها با عمر بیش از ۱۰ سال باید مورد نوسازی قرار گیرند، تصریح کرد: در حال حاضر ۵ هزار و ۱۳۴ دستگاه تاکسی از نوع گردشی، خطی و تلفنی و فرودگاه در سطح شهر ارومیه فعالیت دارند. 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سعید آبادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد ۸۰دستگاه تاکسی فرسوده مورد نوسازی قرار گرفت و تاکسی سمند سورن جایگزین به جای تاکسی فرسوده تحویل به مراکز خرید شد.

رئیس سازمان مدیریت حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه اظهار کرد: دلیل عدام رغبت مالکان تاکسی های فرسوده برای نوسازی و خرید تاکسی جایگزین، موضوع نقدی بودن پرداخت مبلغ خودروی تاکسی جدید است که خارج از توانایی مالی مالکان تاکسی های فرسوده است. 

وی یاد آور شد: برای سال جاری پیگیری های لازم برای اخذ منابع مالی به منظور پرداخت تسهیلات بانکی کم بهره در حال انجام و رایزنی است که به محض تخصیص اعتبار و تسهیلات بانکی به مالکان تاکسی های فرسوده اطلاع رسانی خواهد شد.

سعیدآبادی اظهار کرد: یکی از چالش ها و مشکلات اساسی که در چند سال اخیر باعث  آسیب جدی به ناوگان تاکسیرانی  و کم رنگ شدن جایگاه تاکسی ها و آژانسهای تلفنی شده است موضوع فعالیت بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودروی مسافربر اسنپ و تب سی در سطح شهر است که بدلیل اینکه قریب به اتفاق رانندگان اسنپ  دو شغله هستند لذا بعضا برای سرگرمی چند ساعتی بعنوان راننده اسنپ فعالیت کرده و کرایه کمتر نیز برایش صرف می کند ولی رانندگان تاکسی که شغل فعالیت آنها رانندگی تاکسی است بدلیل جذب مسافران توسط اسنپ حتی هزینه تعمیر و نگهداشت روزانه آنها هم تامین نمی شود به همین خاطر با وضعیت موجود فعلا توسعه ناوگان تاکسیرانی در برنامه و براساس سیاست های سازمان ملحوظ نظر بوده و صرفا در جهت بازسازی اتوبوس ها اقدام خواهد شد.

سعید آبادی ادامه داد:  برای نصب دستگاه های پرداخت الکترونیک نیز چندین شرکت مراجعه و هر کدام محصول و یا خدمات خاص خود را ارائه می کنند و نهایتا پروپزال لازم برای بکار گیری از تکنولوژی بروز و جدید تهیه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.