| کد خبر: 225451 |

◄ کشف ۴۵۳ میلیارد تومان کالای قاچاق در طرح رعد

فرمانده مرزبانی ناجا از کشف ۱۱۸ تن مواد مخدر در مرزهای کشور طی سال جاری خبرداد.

تین نیوز

 فرمانده مرزبانی ناجا از کشف ۱۱۸ تن مواد مخدر در مرزهای کشور طی سال جاری خبرداد.

احمدعلی گودرزی طی سفر به آذربایجان غربی امروز ۲۳ دی ماه در نشست خبری بااصحاب رسانه با اشاره به کشف ۱۱۸ تن مواد مخدر در مرزهای کشور طی ۹ ماهه نخست سال افزود:  کشف مواد مخدر رشد ۵۸ درصد رشد داشته همچنین دستگیری قاچاقچیان نیز رشد ۱۱ درصدی داشته است. 

سردار گودرزی به قاچاق احشام و دام زنده نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۴ هزار راس دام سبک و سنگین کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰ برابری داشته است. 

وی بااشاره به سایراقلام قاچاق مکشوفه افزود: ۱۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق،۱۰ میلیون و ۹۲ هزار و ۷۳۵ قلم داروی قاچاق طی سال جاری کشف شده است. 

فرمانده مرزبانی ناجا بابیان اینکه امسال کشف سلاح جنگی رشد ۱۲ درصدی داشته است،  تصریح کرد: رشد ۱۰۰ درصدی کشف پودر نیرو و زا و کشف اقلام آرایشی نیز نزدیک به ۴ برابر رشد داشته است. 

وی بااشاره به اجرای طرح رعد(مبارزه باقاچاق کالا وارز) خاطر نشان کرد:  در طول ۶ روز اجرای این طرح، بیش از ۹۱ هزار لوازم خانگی و آشپزخانه، ۸۲۱ هزار و ۶۵۸ لیتر سوخت قاچاق، ۷۸۰ دستگاه لوازم صوتی- تصویری، ۲۹۴ دستگاه تلفن همراه و تبلت، ۱۱۷۲ راس دام قاچاق، بیش از ۲ میلیون و ۵۳۱ هزار قلم لوازم آرایشی، بیش از یک میلیون و ۱۳هزار نخ سیگار، ۵۵۷۹ قطعه لوازم یدکی خودرو و موتور سیکلت کشف و ضبط شده است. 

سردار گودوزی ارزش کالاهای مکشوفه در طول اجرای طرح رعد را در حدود ۴۵۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در طول اجرای طرح مذکور ۶۰۷ نفر قاچاقچی دستگیر شد که در این راستا ۵۲۲ پرونده قضایی هم تشکیل شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا بااشاره به اینکه هوشمندسازی مرزها در دستور کار است،افزود: باتوجه به حساسیت مرزها طی سنوات گذشته،بااجرای طرحهای متعدد اقدامات خوبی در راستای هوشمندسازی مرزها انجام شده است.

وی ادامه داد:  برای تکمیل طرحهای هوشمندسازی مرزها ضرورت دارد مسئولان ذیربط اعتبارات لازم را به مرزبانی اختصاص دهند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.