| کد خبر: 208199 |

آمار مبتلایان به کرونا در مهاباد به ۳۰ نفر رسید

رییس شبکه بهداشت و درمان و سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در مهاباد گفت: با مثبت اعلام‌شدن جواب آزمایش ۲ نفر دیگر از افراد مشکوک، مجموع مبتلایان به این بیماری در این شهرستان به ۳۰ نفر رسید.

تین نیوز

رییس شبکه بهداشت و درمان و سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در مهاباد گفت: با مثبت اعلام‌شدن جواب آزمایش ۲ نفر دیگر از افراد مشکوک، مجموع مبتلایان به این بیماری در این شهرستان به ۳۰ نفر رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، امیر بهزاد افزود: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در این شهرستان، ۶۱ مورد آزمایش مربوط به این بیماری در مهاباد انجام شده است که از این تعداد تاکنون جواب آزمایش ۳۰ نفر مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۰ نفر مبتلای به کرونا در مهاباد هم‌اکنون ۱۰ مورد بستری، ۱۹ مورد با بهبودی کامل ترخیص شده و یک مورد هم به علت بیماری کلیه‌ای به بیمارستان طالقانی ارومیه اعزام شده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون پنج مورد مشکوک به بیماری کرونا نیز در بخش ایزوله بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد بستری و به همراه بیماران مبتلا تحت درمان و مراقبت ویژه شبکه بهداشت و درمان قرار دارند.

رییس شبکه بهداشت و درمان و سخنگوی ستاد اطلاع‌رسانی بیماری کرونا مهاباد با بیان اینکه این شهرستان تاکنون تنها یک مورد فوتی بر اثر کرونا داشته است، اظهار داشت: با توجه به اینکه هر روز به تعداد مبتلایان به این بیماری اضافه می‌شود از شهروندان انتظار می‌رود تا اطلاع ثانوی در منزل بمانند و نکات بهداشت فردی را رعایت کنند. 

وی با بیان اینکه نمونه‌های افراد مشکوک به این بیماری برای آزمایش به ارومیه ارسال می‌شود، گفت: نتایج نمونه‌های ارسالی در مدت ۴۸ ساعت مشخص خواهد شد و براین اساس احتمال اینکه نمونه مثبت بیشتری گزارش شود، همچنان وجود دارد.

وی ادامه داد: استراحت، مصرف مایعات، قرنطینه خانگی و رعایت بهداشت فردی مهمترین نکات درمان و پیشگیری از انتقال بیماری برای افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا است.

«بهزاد»، اضافه کرد: افراد عادی که مشکلات زمینه‌ای ندارند و دچار علائم سرماخوردگی از قبیل تب، سرفه و آبریزش بینی شده‌اند، فقط در منزل بمانند و با رعایت نکات بهداشتی مراقب باشند ترشحات بینی و دهانشان با سایر افراد منزل تماس نداشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: عطسه و آبریزش بینی علامت کرونا نیست و بیماران نباید تنها با دیدن علایمی مانند آبریزش بینی و عطسه به مراکز درمانی مراجعه کنند زیرا نه تنها خود را در معرض خطر و بیماری قرار می‌دهند، بلکه با ایجاد شلوغی در مراکز درمانی، کادر درمان را نیز با مشکل روبرو می‌کنند.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی ۴۹۷ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۴۰ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.