| کد خبر: 197384 |

کاهش تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی آذربایجان غربی

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از کاهش تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

تین نیوز
رئیس پلیس راه آذربایجان غربی از کاهش تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان خبر داد. 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش ۱۳۳ درصدی تصادفات فوتی در محور‌های مواصلاتی میاندوآب پای رئیس پلیس راه استان را به جلسه شورای ترافیک میاندوآب کشاند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی با حضور در جلسه شورای ترافیک شهرستان میاندوآب گفت: در روز‌های اخیر بیش از ۱۰ نفر در تصادفاتی که در محور‌های مواصلاتی میاندوآب اتفاق افتاده است، فوت کرده اند و این آماربسیار تعامل برانگیز است.

کمال حسین زاده با اشاره صحبت‌های فرماندار میاندوآب گفت:به دلیل کمبود اعتبارات امکان انجام برخی کار‌های ایمن سازی راه‌ها مقدور نیست، اما جان انسان‌ها برای ما در اولویت قرار دارد.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۴۷ نفر در تصادفات جاده‌ای فوت کرده اند که نسبت به سال قبل ۲۸ درصد کاهش داشته است و همچنین ۱۰۷۷ نفر هم مجروح شده اند که نسبت به آمار سال قبل ۱۶ درصد بیشتر است.

 

حسین زاده گفت: این آمار در ۸ روزه اول مهر ماه به شدت افزایش یافته و تعداد فوتی‌های جاده‌ای میاندوآب به ۷ نفر رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۳ درصد بیشتر است و همچنین در این مدت ۵۷ نفر نیز مصدوم شده اند که این آمار هم افزایش ۱۰ درصدی نسبت به همین موقع سال قبل را نشان می‌دهد.

او گفت: طبق تجزیه و تحلیل‌های انجام شده ۵۴ درصد تصادفات این حوزه در جاده‌های اصلی اتفاق افتاده و ۳۱ درصد در جاده‌های فرعی و ۱۴ درصد هم سهم راه‌های روستایی از این تصادفات بوده است.

 
رئیس پلیس راه استان گفت: ۲۱ درصد تصادفات در محور میاندوآب-بوکان اتفاق افتاده است و جاده میاندوآب-مهاباد در رتبه دوم قرار دارد و محور‌های فرعی و روستایی هم در جایگاه بعدی قرار دارند، همچنین بیشتر تصادفات در روز‌های جمعه اتفاق افتاده و ساعت ۱۸ تا ۲۰ هم بازه پرتصادف ایام سال بوده است.
 

سرهنگ حسین زاده عامل اصلی تصادفات در این حوزه را "عدم توجه به جلو" اعلام کرد و گفت: ۳۱ درصد تصادفات بر اثر استفاده از تلفن همراه و خواب آلودگی و خوردن و آشامیدن بوده است و همچنین تجاوز و انحراف به چپ در رتبه دوم با ۱۶ درصد قرار دارد.

او به مشکلات موجود در حوزه پلیس راه میاندوآب هم اشاره کرد و گفت: درمحور میاندوآب به مهاباد حدفاصل تقاطع سیستک تاامیر آباد باتوجه به دوبانده شدن محورنیازاست بااستفاده ازنیوجرسی باند‌های رفت وبرگشت ازهم جدا تابهره برداری لازم صورت بگیرد، محور‌های چلیک وفسندوز به صورت مداوم نیازبه خط کشی دارند.

رئیس پلیس راه آذربایجان غربی گفت: محورچهاربرج به شعبانلو وخزینه جدید به صورت غیر استاندارد آسفالت شده و عرض سواره روی کمی داشته ونیازاست به وسیله خط کشی سهم عبور مشخص گردد، محورچهاربرج به سمت روستای قپچاق به صورت نیمه تمام رها شده ونیاز به ترمیم دارد، محورمیاندوآب به شاهین دژحدفاصل روستای پاره تاکشاورز نیازشدید به روکش آسفالت دارد.

 
حسین زاده گفت: محور سرچم که به صورت پروژه نیمه تمام رها شده وتوسط رانندگان بومی مورد استفاده قرار می‌گیرد وتصادف خیز بوده نیاز به تعیین تکلیف دارد، محور میاندوآب به ملکان خروجی شهر به سمت ایست بازرسی باتوجه به وقوع چندین فقره تصادف عابر پیاده نیاز به دوربین سرعت سنج وپل روگذر عابر پیاده دارد.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.