| کد خبر: 176040 |

◄ افتتاح راه‌آهن ارومیه-مراغه تا چند روز دیگر

استاندار آذربایجان غربی از سفر رییس‌جمهور به این استان برای افتتاح راه‌آهن مراغه- ارومیه و پروازهای بین‌المللی فرودگاه ماکو خبر داد.

تین نیوز

استاندار آذربایجان غربی از سفر رییس‌جمهور به این استان برای افتتاح راه‌آهن مراغه-ارومیه و پروازهای بین‌المللی فرودگاه ماکو خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدمهدی شهریاری گفت: رییس جمهور دهه نخست آبان به آذربایجان غربی سفر می‌کند و طرح‌های مهم عمرانی و توسعه‌ای استان ازجمله فرودگاه ماکو، راه‌آهن مراغه-ارومیه و طرح‌های گازرسانی به بیش از ۶۰۰ روستای آذربایجان‌غربی را افتتاح خواهند کرد.

راه‌آهن مراغه-ارومیه به طول 185 کیلومتراز طرح‌های عمرانی آذربایجان‌غربی است که ارومیه را به راه‌آهن سراسری وصل می‌کند که عملیات اجرایی این طرح از ۱۷ سال پیش آغاز شده است.

ایستگاه راه‌آهن ارومیه ۱۶هزار مترمربع وسعت دارد که یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های راه‌آهن در کشور محسوب می‌شود.

پیش از این ابراهیم، مبارک قدم مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان این‌که به دلیل مسافت چهار کیلومتری ایستگاه راه‌آهن از شهر ارومیه و به منظور سهولت دسترسی به حمل‌و‌نقل ریلی از انجام مطالعات گسترده ایستگاه جدید در داخل شهر و در مجاورت میدان خاتم‌الانبیاء خبر داده و گفته بود: جانمایی ایستگاه مرکزی مسافری راه‌آهن ارومیه در جوار ترمینال اتوبوس رانی فعلی شهر با هدف یکپارچه‌سازی سیستم حمل‌و‌نقل عمومی انجام شده است.

هم‌چنین نیمه مهرماه بود که محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی نیز از صدور مجوز مرز هوایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو و برپایی پرواز‌های بین‌المللی این فرودگاه تا یک ماه دیگر خبر داده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.