| کد خبر: 144577 |

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد

توسعه 20 کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از توسعه  20 کیلومتر راه روستایی در استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از توسعه  20 کیلومتر راه روستایی در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابراهیم مبارک قدم در نشست خبری مدیران شورای حمل و نقل استان با اصحاب رسانه با اشاره به توسعه راههای روستایی در آذربایجان غربی افزود: احداث راه جدید در 7 روستای استان به طول 20 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 39 میلیارد و 700 میلون ریال انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات راه و شهرسازی استان و پروژه های افتتاحی در هفته دولت اظهار کرد: احداث 6 کیلومتر از محور ارومیه به میاندوآب، 10 کیلومتر بزرگراه حدفاصل میاندوآب به بوکان، 15 کیلومتر روکش آسفالت شاهین دژ به تکاب و بهره برداری از دو تقاطع غیرهم سطح در محور خوی _ قطور_ رازی در حدود 1.1 کیلومتر و کمربندی ماکو به طول 1.5 کیلومتر بخشی از پروژه های راه وشهرسازی در جهت ساخت و توسعه راههای استان بوده است.

وی درخصوص ساماندهی و توانمندسازی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی حاشیه شهر در آذربایجان غربی اظهار کرد: دو پروژه احداث کتابخانه عمومی خوی و مدرسه 12 کلاسه وکیل آباد اتمام و تحویل دستگاه بهره بردار قرارگرفته است.

مبارک قدم ادامه داد: کلنگ زنی 9 پروژه در ارومیه، خوی، بوکان، سردشت و میاندوآب در قالب احداث پایگاه سلامت، سالن ورزشی و بهسازی معابر با اعتباری بالغ بر 64 میلیارد و 782 میلیون ریال با توجه به میزان نیاز محلات حاشیه نشین انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه یک هزار و 4 مسکن مهر در استان به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: مساکن مهر مذکور شامل 318 واحد در ارومیه ، 66 واحد بوکان،60 واحد در تکاب و سلماس،118 واحد مهاباد،144 واحد میاندوآب و 238 واحد در نقده بوده که تا نیمه دوم شهریور به طور رسمی افتتاح می شود.

وی با اشاره به جمع کل هزینه های ساخت و توسعه راههای استان گفت: تاکنون 251 میلیارد و 356 میلیون ریال برای توسعه و ساخت راههای استان هزینه شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.