| کد خبر: 222885 |

راه ۲۵ روستای آذربایجان‌شرقی بسته است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی عوامل این نهاد برای بازگشایی جاده‌های برف گرفته استان اعلام کرد: هم اکنون راه دسترسی حدود ۲۵ روستا بسته بوده و تلاش برای بازگشایی آنها در حال انجام است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی عوامل این نهاد برای بازگشایی جاده‌های برف گرفته استان اعلام کرد: هم اکنون راه دسترسی حدود ۲۵ روستا بسته بوده و تلاش برای بازگشایی آنها در حال انجام است.

به گزارش تین نیوز، اروجعلی علیزاده، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این روستاها در ارتفاعات شهرستان هاس بستان آباد، هشترود و چاراویماق واقع شده اند و تلاش می کنیم امروز راه این تعداد روستا را نیز باز بکنیم.

وی با اشاره به اینکه بارش برف و کولاک ۲ روز گذشته راه صدها روستای این استان را بسته بود، افزود: از روز پنجشنبه با تلاش نیروهای راهداری راه ارتباطی خیلی از روستاهای بسته شده بازگشایی شد و تلاش می شود راه ارتباطی سایر روستاها نیز تا پایان امروز بازگشایی شود.

وی با بیان اینکه ارتفاع برف در برخی مناطق برفگیر و روستایی به حدود ۴۰ سانتی متر رسیده است، اظهار داشت: بارش برف از جمله راه ارتباطی حدود ۱۳۰ روستای بستان آباد، ۱۲۰ روستای هشترود و ۵۰ روستای مراغه و دهها روستای چاراویماق، میانه و هریس را بسته بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: این روستاها در مناطق کوهستانی و برف گیر استان واقع هستند و بیشتر آن ها به علت نداشتن راه ارتباطی مناسب در اثر بارش برف و کولاک بسته می شود.

علیزاده، ادامه داد: نیروهای راهداری استان از روز پنجشنبه با آغاز بارش برف در راه های اصلی و آزادراه تبریز - زنجان استقرار یافته و مانع از بسته شدن آن ها و بروز راهبندان شدند و هم اکنون تمامی راه های فرعی و اصلی و آزادراه پیامبر اعظم باز بوده و تردد در آن ها در جریان است.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.