| کد خبر ۳۱۰۴۵۰
کپی شد

ایجاد شبکه دانشگاهی پشتیبان توسعه دریامحور کلید خورد

در اولین کنفرانس استاندارد و استانداردسازی در صنایع دریایی اظهار داشت: اولین تفاهمنامه همکاری دبیرخانه توسعه دریامحور با دانشگاه و محل دانشگاه امیرکبیر به امضا رسید.

ایجاد شبکه دانشگاهی پشتیبان توسعه دریامحور  کلید خورد
تین نیوز |

نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحور با تاکید بر اینکه برای توسعه دریامحور باید از ظرفیت های علمی کشور بهره ببریم، گفت: در این میان باید دقت داشته باشیم که خطاهای برّی (خشکی) را در فعالیت های بحری (دریا) تکرار نکنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی عبدالعلی زاده روز چهارشنبه در اولین کنفرانس استاندارد و استانداردسازی در صنایع دریایی اظهار داشت: اولین تفاهمنامه همکاری دبیرخانه توسعه دریامحور با دانشگاه و محل دانشگاه امیرکبیر به امضا خواهد رسید و امروز در واقع روز آغاز ایجاد شبکه دانشگاهی پشتیبانی توسعه دریامحور کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: استانداردسازی مثل همه مفاهیم جدید پا به پای پیشرفت دانش و فناوری تکامل پیدا کرده است، روزی که استاندارد را مطرح کردند برای این بود که بین سازنده و خریدار یک پایه و اساسی برای ارائه و دریافت خدمات و کالاها تعریف شود.

عبدالعلی زاده افزود: به عنوان مثال در صنایع دریایی یک شرکت حمل و نقل برای فعالیت های اقتصادی علاوه بر سرمایه گروهی از تحصیلکرده ها را به کار می گیرد و آن شرکت برای ادامه فعالیت به امکاناتی همچون حمل و نقل ریلی و کشتی نیاز دارد و نیازمند آن است که استاندارد کنترل های لازم را در این زمینه برای او داشته باشد تا وسیله استاندارد را در اختیار قرار دهد.

نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاست های کلی توسعه دریامحوروی یادآورشد: از آنجا که با تغییرات گسترده و پیشرفت علوم، بهره بردار نمی تواند بر همه امور نظارت داشته باشد در اینجا علامت استاندارد می تواند خیال آنها را راحت کند که جان و مال او را در دریا حفظ می کند و امروز استاندارد در تحولات خود به مرحله ای رسیده که باید جوابگوی مردم باشد.

عبدالعلی زاده تاکید کرد: امروز واژه استاندارد به تنهایی به کار نمی رود بلکه استاندارد مردمی مدنظر است و به همین دلیل است که یکی از شاخص های جدید ارزیابی صنعت و تولیدات صنعتی QFD - روشی نظام مند برای طراحی و بهبود محصولات و خدمات بر اساس نیازها و انتظارات مشتریان است و این روش کمک می کند تا «صدای مشتری » به زبان فنی و اجرایی برای تیم های طراحی، تولید و مهندسی ترجمه شود - است به این معنا که توسعه کیفیت بر مبنای نیازهای کاربر یا تشخیص باشد و این موضوع از صنعت خودرو شروع شده و اکنون در حال گسترش به دیگر صنایع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.