| کد خبر: 265443 |

آغاز فصلی نوین در فضای کسب و کار دریا محور

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از تصویب آیین نامه تأسیس و فعالیت شرکت های بندری و دریایی در راستای توسعه اقتصاد دریا خبر داد و گفت: این آیین نامه، فصل جدیدی در فضای جدید کسب و کار دریا محور رقم خواهد زد.

تین نیوز

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از تصویب آیین نامه تأسیس و فعالیت شرکت های بندری و دریایی در راستای توسعه اقتصاد دریا خبر داد و گفت: این آیین نامه، فصل جدیدی در فضای جدید کسب و کار دریا محور رقم خواهد زد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جلیل اسلامی ضمن اعلام تصویب آیین نامه تاسیس و فعالیت شرکت های بندری و دریایی در راستای توسعه دریا محور و سواحل، افزود: بازنگری آیین نامه های سال ۱۳۶۵ و ۱۳۸۳ و ۱۳۹۰ با ۱۲ زمینه فعالیت پس از ۳۵ سال در دستور کار قرار گرفت که نهایتا آیین نامه جدید با ۳۱ زمینه فعالیت تدوین شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی اهداف تبیین شده در این آیین نامه را همسو با اولویت های سیاست های کلی توسعه دریا محور عنوان کرد. 

وی گفت: سیاست گذاری یکپارچه امور دریایی برای احراز جایگاه شایسته جهانی و رتبه اول در منطقه، توسعه فعالیت های اقتصادی دریا محور، تسهیل و توسعه سرمایه گذاری در زیرساخت های لازم نرم افزاری و سخت افزاری، تأمین و ارتقا سرمایه انسانی و مدیریت متعهد و کارآمد، افزایش سهم کشور در حمل ونقل دریایی و ترانزیت با ایجاد و تقویت شبکه حمل ونقل ترکیبی و حمایت از فعالان اقتصادی در این حوزه است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این آیین نامه، فصل جدیدی در فضای جدید کسب و کار دریا محور رقم خواهد زد.

بنا بر این گزارش سازمان بنادر و دریانوردی به گفته اسلامی، اصلاح ساختار و فرآیندها با رویکرد تسهیل گری و جلوگیری از انحصار، توسعه فضای کسب وکار تخصصی، شفاف سازی مقررات اعطای مجوز در جهت برخورداری از فرصت های برابر و ایجاد رقابت، دستیابی به سهم بیشتر از بازارهای منطقه با توسعه خدمات مکمل حمل ونقل دریایی، تفکیک تخصصی مجوزها به لحاظ ارتقای ایمنی در انجام عملیات و افزایش کیفیت خدمات و اشتغال زایی با استفاده از سرمایه انسانی متخصص در جهت تأسیس شرکت های بندری و دریایی دانش بنیان از دیگر اهداف مهم این آیین نامه به شمار می رود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.