| کد خبر: 263267 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی وعده داد:

◄ نوسازی شناورهای مسافری/ واردات کشتی های دست دوم خارجی

حداکثر تا یک ماه آینده شرایط فراهم و نوسازی شناورهای مسافری شکل می گیرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۵۰ فروند شناور مسافری از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان طی قراردادی سه جانبه بین متقاضی، کشتی سازی داخلی و سازمان بنادر مدنظر قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز، علی اکبر صفایی تاکید کرد: حداکثر تا یک ماه آینده شرایط فراهم و نوسازی شناورهای مسافری شکل می گیرد.

وی این مطلب را 14 مرداد ماه 1402 بیان کرد و افزود: سرمایه گذاری بی سابقه ای در بخش زیرساخت و روبنا در حوزه دریایی و بندری کشور، صورت گرفته است.

او گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بخش های مختلف در حال انجام و شکل گیری است که تاثیر بسیار مثبتی در بخش ترانزیت، اقتصاد و اشتغال کشور خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: باید قطب‌ های اقتصادی در کنار سواحل ایجاد شود، ایجاد جمعیت در کنار سواحل باعث تامین امنیت، بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد کشور می شود.

صفایی همچنین از خرید کشتی های دست دوم خبر داد و گفت: دستورالعمل خرید کشتی دست دوم ابلاغ شده است و این افزون بر ۳۳ فروند کشتی جدید خریداری، وارد و ساخته شده در دریایی خزر است و قرار است به ظرفیت ناوگان کشور اضافه شود.

وی با بیان اینکه فعالیت کانتینری در کشور شاخص بسیار خوبی برای مشخص شدن وضعیت اقتصادی کشور است، عنوان کرد: شاهد رشد ۱۱ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری هستیم که ارتباطی مستقیم با رشد اقتصادی و تولید در کشور دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تغییر تراز تجارت خارجی کشور، خاطر نشان کرد: این مسئله حاکی از بهبود وضعیت تولید است و نشان می دهد که اقتصاد کشور در مسیر سالم و رو به رشد گام بر می دارد؛ در عین حال باید بدانیم که مسیر کشور در حوزه دریایی درست و خوشبختانه دستاوردهای بزرگی در حال رقم خوردن است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.