| کد خبر: 261094 |

◄ پهلودهی بارج هفت هزار تنی در بندرگاه چندمنظوره خمیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلودهی یک فروند بارج به ظرفیت هفت هزارتن در بندرگاه چندمنظوره خمیر خبر داد .

تین نیوز

 مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلودهی یک فروند بارج به ظرفیت هفت هزارتن در بندرگاه چند منظوره خمیر خبر داد و گفت: اسکه این بندرگاه جدیدالاحداث ظرفیت پذیرش شناور با آبخور 6.5 را دارا است. 

 به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان، حسین عباس‌ نژاد افزود : برای نخستین بار چنین شناوری با این ظرفیت و با رعایت تمام الزامات ایمنی در بندرگاه خمیر پهلودهی شده است.

وی با بیان اینکه عملیات بارگیری این شناور با محموله هفت هزار تن ماسه ( ظرفیت کامل) در 2 روز انجام گرفته است،  گفت : این بارج روز گذشته پس از انجام یک نرم عملیاتی مناسب توسط یک فروند یدکش از اسکله بندر خمیر جدا و به لنگرگاه بندرعباس هدایت تا پس از پایش شرایط جوی به مقصد جزیره کیش منتقل شود. 

وی طول این بارج را ۹۶ متر ، عرض آن را 35 متر با آبخور پنج و نیم متر اعلام و افزود : اسکله ۲ بندر چند منظوره خمیر توانایی پذیرش شناورهایی با 6.5 متر آبخور را داراست . 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیش بینی کرد ؛ در آینده‌ای نزدیک مطابق با چشم‌اندازهای ترسیم شده شاهد پهلودهی کشتی‌های کرین‌دار  برای حمل سیمان به صورت کیسه جامبو در این بندر باشیم.

 وی خاطرنشان کرد : با توجه به امکان سنجی صورت گرفته انتظار می‌رود تا پایان سال جاری صادرات و واردات از بندر خمیر از مرز  2 میلیون و 500 هزار تن عبورکند.

گفتنی است؛ بندر چند منظوره خمیر پس از سال‌ها وقفه با پیگیری‌های انجام شده از مسوولان سازمانی و استانی در دولت سیزدهم  اسفند ماه سال گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی به صورت رسمی به چرخه فعالیت‌های اقتصادی استان هرمزگان افزوده شد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.