| کد خبر: 250115 |

◄ حمایت از بخش خصوصی، شعار یا عمل؟

مهرداد بذرپاش در افتتاحیه نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته، به ظرفیت های بخش خصوصی اشاره و چند بار در طی صحبت های خود بر کلیدواژه بخش خصوصی و حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد.

تین نیوز

چقدر روی حمایت از بخش خصوصی حساب کنیم؟

وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته ، به ظرفیت های بخش خصوصی اشاره و چند بار در طی صحبت های خود بر کلیدواژه بخش خصوصی و حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد.

مهرداد بذرپاش همچنین با تاکید بر عدم دخالت دولت در کار بخش خصوصی گفت که هر چه بتوانیم پایمان را عقب بکشیم بخش خصوصی موفق تر عمل خواهد کرد. 

شهریار افندی زاده ، معاون وزیر نیز در این مراسم کلید واژه بخش خصوصی را در صحبت هایش پررنگ کرد. 

حال این سوال پیش می آید که آیا در این سال ها بخش خصوصی در خواستی برای ورود به صنایع نداشته اند؟  آیا بخش خصوصی درخواستی داشته اند و مورد حمایت قرار نگرفته اند؟
 

بیشتر بخوانید: 

چه موانعی بر سر بخش خصوصی وجود دارد که دیگران نتوانستند آن را رفع کنند و حالا وزیر جدید در صدد رفع آن برآمده است؟ آیا سرمایه لازم در بخش خصوصی برای ورود به صنعت وجود ندارد؟

آیا اعتماد بین دولت و بخش خصوصی وجود ندارد که با هم در تعامل باشند؟ حمایتی که دایم در صحبت ها تکرار می شود چه تعریفی دارد؟ 
آیا یک بسته پیشنهادی - حمایتی به بخش خصوصی ارائه شده است؟ و در صورت ارائه چند درصد بخش خصوصی با خیال راحت می توانند دل به کار بزنند؟
آیا دولت می خواهد کنترل گرایانه عمل کند و از بخش خصوصی به عنوان ابزاری برای رسیدن به یک مطلوب بهره ببرد؟ در حالی که او را قدم به قدم کنترل می کند و تداخل برنامه پیش می آید.

شاید هنوز برای پاسخ به این سوالات زود باشد اما امید است این گونه صحبت ها جنبه عملی و واقعی پیدا کند و  صرفا از پشت تریبون نباشد تا قدمی مثبت در صنعت کشور برداشته شود. 
من از اشتیاق به پیشبرد صنعت این پرسش ها را اینجا مطرح کردم هرچند کارنامه را آخر کار خواهیم دید. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.