| کد خبر: 250111 |

◄ تاکید معاون وزیر راه و شهرسازی بر واگذاری توسعه زیرساخت ها به بخش خصوصی

اگر بتوانیم بخش خصوصی را به صورت فعال در سرمایه گذاری های کشور وارد کنیم، قطعا می توانیم مانند کشورهای پیشرفته تحولات زیادی ایجاد کنیم.

تین نیوز

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی  گفت: اگر بتوانیم بخش خصوصی را به صورت فعال در سرمایه گذاری های کشور وارد کنیم، قطعا می توانیم مانند کشورهای پیشرفته تحولات زیادی از جمله توسعه و نوسازی ناوگان، تجهیز ناوگان و ایجاد زیرساخت ها و ...ایجاد نماییم.

به گزارش تین نیوز ، شهریار افندی زاده  در افتتاحیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل با تبریک روز ملی حمل و نقل و هفته حمل و نقل، ضمن تشریح نامگذاری این روز و این هفته، از دست اندر کاران برپایی نمایشگاه تشکر کرد.

وی همچنین به اول دی ماه، روز راهدار اشاره کرد و این روز را به راهداران تبریک گفت.

افندی زاده با اشاره به افتتاح ششمین نمایشگاه حمل و نقل ابراز کرد: این نمایشگاه تا 29 آذر ادامه پیدا خواهد کرد.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای تحقیقاتی و نوآورانه به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: 311 شرکت و سازمان در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که از این تعداد، حدود 90 شرکت دانش بنیان حضور دارند و فعالیت این 90 شرکت در سال های اخیر تحولات بسیاری در عرصه حمل و نقل ایجاد کرده اند. 

به گفته معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی،  17 هیئت خارجی از جمله روسیه، هند، تاجیکستان و ...  برای بازدید از نمایشگاه حاضر شده اند و این موضوع موجب شده از این نمایشگاه توقع دیگری داشته باشیم. 

افندی زاده گفت: بنا شد که شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی با ایجاد میز خدمت بتوانند یک رابطه مستقیم با شهروندان داشته باشند. میزگردها و کارگاه های تخصصی نشان دهنده این موضوع است که حمل و نقل یک موضوع تخصصی است. 

او عنوان کرد: حمل و نقل می تواند با تلاش و کوشش، سرمنشا خدمات بسیار مناسب و تاثیرگذار در اقتصاد کشور باشد.

وی تاکید کرد: در این سه روز نمایشگاه سعی داریم با ایجاد تعامل بین شرکت های مختلف حرکتی رو به جلو داشته باشیم. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در وزارت راه و شهرسازی، طرح جامع حمل و نقل تدوین خواهد شد و امیدواریم تا سال 1402 این طرح جامع تدوین شود و بر اساس اولویت های موجود و چالش ها و راهبردها،  برنامه ای مشخص برای پیشبرد کشور داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با طرح این پرسش که چرا استفاده از بخش خصوصی در کشور ما به کندی صورت می گیرد؟ آیا سرمایه کافی در کشور وجود ندارد؟ آیا تضمین لازم برای سرمایه گذاران وجود ندارد؟ آیا دید کافی برای برنامه بلند مدت در سرمایه گذاری وجود ندارد؟ تاکید کرد: تلاش شد در احکام دایمی کشور، موضوعات مربوط به تامین سرمایه گذاری و شرکت سرمایه گذاران در فعالیت های حمل و نقلی آورده شود تا سرمایه گذارانی که در بخش حمل و نقل هستند با نگاهی دایمی تر، دراز مدت و با تضمین بیشتر، به موضوع نگاه کنند. 

او ادامه داد: همچنین تلاش شد در برنامه هفتم توسعه که برنامه پنج ساله و راهبردی کشور است، این اقدام صورت بگیرد. 

افندی زاده با تاکید بر فرصت های نهفته در بخش خصوصی گفت: باید به سمتی برویم که توسعه زیرساخت ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم تا در نگهداری راه ها، توسعه ناوگان، ریلی، هوایی، دریایی و حتی جاده ای با تامین منابع، تحول ایجاد کنیم.

وی به استفاده از فناوری ها و تکنولوژی های روز موثر در حمل و نقل اشاره کرد و افزود: امیدواریم با رویکرد موجود در وزارت راه و شهرسازی و دولت، بتوانیم به خوبی از محلی برای سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل، چه در بخش زیرساخت و ناوگان، چه در هوشمند سازی استفاده کنیم. 

به گفته افندی زاده در احکام دایمی و برنامه هفتم تمام دغدغه های حمل و نقل با تضمین بیشتر و نگاه دقیق تر به مشکلات پنج سال آینده به عنوان چشم انداز کوتاه مدت سازمان، مد نظر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: امیدوارم این نمایشگاه بتواند ارتباط تعاملی بین ارکان مختلف، شرکت های مختلف، مردم و صنعت های مختلف داشته باشد.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در پایان با تشکر از تلاش همه شرکت کنندگان و ابراز امیدواری کرد که با توجه به دستاوردهای پیش رو زحماتشان جبران شود. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیر ساخت؟؟؟؟
    بخش خصوصی مگر بیل توی سرش خورده که بیاید در زیر ساخت سرمایه گذاری کند؟ با پولش میرود در بازار و سکه و دلار و آپارتمان میخرد. اگر فروردین ماه ده عدد سکه خریده بود حالا بعد از نه ماه میلیونر بود.
    مگر دولت به تعهد خودش به کسانی که رفتند و سرمایه گذاری کردند و آزاد راه ساختند عمل کرده که حالا من نفر دوم باشم؟ مگر قرار نبود عوارض آزاد راهی متناسب با تورم افزایش پیدا کند که سود این سرمایه گذاری در زمان مقرر به سرمایه گذار برگردد؟ چطور وزیر مثل آب خوردن عوارض آزاد راهی را کنسل میکند و تخفیف میدهد؟ تا وقتی وزیر و دولت از کیسه سرمایه گذار بذل و بخشش میکنند و رای میخرند مگر بخش خصوصی دیوانه است که بیاید در زیر ساخت؟
    حالا گیرم که بخش خصوصی سرمایه گذاری کرد. چه تضمینی هست که یک پروژه ریلی مثل میانه- تبریز 22 سال طول نکشد؟ چطور از بخش خصوصی انتظار دارید که بیاید و پولش را در اختیار یک دولت فشل و عاجز در اجرای پروژه بگذارد؟ دولت فخیمه تجربه جهانی " مدیریت پروژه " را به سخره گرفته.
    حالا گیرم که بخش خصوصی سرمایه گذاری کرد. چه تضمینی هست که سرمایه اش در پروژه های لوکس مثل سریع السیر اصفهان سوخت نشود؟ قطاری که هزینه تمام شده ی بلیطش یک میلیون تومان است ( به استناد تین نیوز) و برای ادامه بقایش محتاج و ملتمس سوبسید است مگر جز ضرر برای سرمایه گذار دارد که بخش خصوصی جلو بیاید؟ واقعیت اینست که مال بد بیخ ریش صاحبش.اگر میبینید چینی می آید و این پروژه را فاینانس میکند ، پشتش به تضمین بانک مرکزی ایران گرم است. این قطار چه راه برود و چه راه نرود ، بماند یا بمیرد دوستان چینی اصل پول و سودش را با تضمین دولت برمیدارند و میروند . آیا دولت فخیمه حاضر است چنین تضمین سفت و سختی به ملت خودش بدهد؟