◄ درآمدزایی کریدور ترانس خزر برای ایران؛ بیش از اتصال ریلی رشت آستارا
یک کاربر تین نیوز معتقد است استفاده از فرصت ترانس خزر بیش از فرصت اتصال ریلی برای ایران می تواند درآمدزا باشد.
یک کاربر تین نیوز معتقد است استفاده از فرصت ترانس خزر بیش از فرصت اتصال ریلی برای ایران می تواند درآمدزا باشد.
به گزارش تین نیوز، این کاربر در بخش نظرهای کاربران نوشت: ایران سالانه بیش از 11 میلیارد دلار تبادل مالی به شکل صادرات کالا به امارات با امارات دارد.
او عنوان کرد: ایران می تواند با تشکیل شرکت در کشورهای آذربایجان و قزاقستان و با استفاده از کریدور ترانس خزر بار به بنادر آذربایجان و قزاقستان در دریای خزر صادر کند و با شرکت های در مالکیت تجار ایرانی و استفاده از خطوط ریلی آذربایجان و قزاقستان بار را به اروپا و چین و سایر نقاط دنیا صادر کند.
وی افزود: اگرچه ظرفیت بنادر جنوبی کشور برای این مدل صادرات در بنادر شمالی مجموعا 30 میلیون تن و ناوگان کشتی های ایران در خزر هم بسیار کوچک است که از جمله مشکلات موجود در این زمینه است.
این کاربر خاطرنشان کرد: صادرات، تجارت و ترانزیت با استفاده از شرایط ایجاد شده در جنگ اوکراین و فعال شدن مسیر کریدور ترانس خزر و نیاز به ترانزیت کالا از خاک ایران برای روسیه فرصتی است که باید به خوبی از آن استفاده شود.
او گفت: اتصال ریلی رشت آستارا برای صادرات و ترانزیت بار به اسم ایران و از خاک ایران بسیار مهم است ولی امکانات زیادی برای گسترش مسیر ترانزیت و صادرات در دریای خزر به شکل دور زدن تحریم ها برای کشور ما به همراه ندارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.