| کد خبر: 237533 |

◄ دلیل عدم موفقیت برقی سازی خطوط ریلی پس از چند دهه

یک کارشناس حوزه ریلی معتقد است عدم فازبندی پروژه ها، یکی از مهمترین مشکلات اجرای طرح های ریلی در ده های اخیر بوده است.

تین نیوز

یک کارشناس حوزه ریلی معتقد است عدم فازبندی پروژه ها، یکی از مهمترین مشکلات اجرای طرح های ریلی در ده های اخیر بوده است.

به گزارش تین نیوز، وی در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری نوشت: برای نمونه می توان  به این موضوع اشاره کرد که هنوز راه آهن سریع السیر تهران قم نساخته نشده اما پروژه راه آهن تهران اصفهان تعریف و به یک پروژه بی پایان تبدیل شده است در حالی که اگر در فاز اول تهران قم ساخته می شد این طرح قابل استفاده بود.

وی افزود: ناتمام ماندن پروژه های برقی کردن خطوط ریلی کشور نیز به همین دلیل عدم فاز بندی پروژه ها بوده  به طوری که طرح برقی کردن تهران مشهد از دهه ۵۰ شمسی تا کنون به موفقیت نرسیده است.

او عنوان کرد: اگر همان ابتدا برقی کردن خط تهران تا گرمسار به عنوان فاز اول و گرمسار- سمنان به عنوان فاز دوم و ۲ فاز بعدی تا مشهد تعریف می شد، مطمئنا حداقل تا سمنان خطوط آهن برقی می شد اما با تعریفی که وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن از پروژه های ریلی انجام دادند این پروژه ها نه قابل استفاده هستند و نه افتتاح چون پروژه در مسیری ساخته شده که قابل استفاده نیست.

بیشتر بخوانید:

7 مشکل برقی سازی خطوط ریلی در کشور

این کاربر تین نیوز، خاطرنشان کرد: وزارت راه و راه آهن اگر عزم جدی برای برقی کردن راه آهن تهران مشهد دارند باید کل مسیر را رها کرده و ابتدا برقی کردن راه آهن تهران را برنامه ریزی نمایند تا هم سرمایه اولیه به پیشرفت سریع اولیه بینجامد و هم بلافاصله قابل بهره برداری و استفاده بوده و هم در ادامه قابل گسترش باشد.

او با بیان این که استراتژی ساخت خطوط برقی باید تغییر کند، افزود: اگر وزارت راه و راه آهن از  ابتدا برای افتتاح فازبندی شده این پروژه ها برنامه ریزی می کردند اکنون حداقل نصف مسیر تهران مشهد برقی و قابل بهره برداری بود.

این کاربر تین نیوز تاکید کرد: اما به دلیل سیاست و استراتژی نادرست در اجرای این پروژه ها،  چاه بودجه ای به وجود آمده که به سرانجام نمی رسد و تورم فزاینده هم به مانع بزرگتری طی دهه ها تبدیل شده  است و بدین شکل پروژه برقی شدن راه آهن تهران مشهد طی ۴۵ سال هنوز به یک ایستگاه هم نرسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.