| کد خبر: 226999 |

شهرداری می‌تواند خرید واکسن کرونا را پیگیری کند

حمید چوبینه گفت: مسوولان شهرداری هر سیاستی را که به ما ابلاغ کنند ما ملزم به اجرای آن در چارچوب قوانین مربوطه هستیم. در اساسنامه ما هم بحث تهیه و تامین دارو و موارد پزشکی گنجانده شده است. اگر شورای شهر دستورالعملی داشته باشد و شهردار محترم آن را ابلاغ کند برای ما لازم الاجرا خواهد شد.

تین نیوز
به گزارش تین نیوز، حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهرسالم درخصوص کارکرد‌های این نهاد در حوزه سلامت به میزان گفت: البته اطلاعات کلی درباره شرح وظایف و اقدامات شرکت شهر سالم روی پایگاه اطلاع رسانی ما بارگذاری شده است. اما به طور کلی شهرسالم حوزه بهداشت و درمان شهرداری تهران را عهده دار شده و در کلینیک‌های شهرداری تهران هم خدمات بهداشتی و درمانی به عموم مردم ارائه می‌شود.

وی درخصوص تمهیدات و تدابیر اندیشیده شده برای حفظ سلامت کارکنان این شرکت در شرایط شیوع کرونا گفت: ما برای همکارانمان در همان اوایل شیوع کرونا که در اسفندماه سال گذشته بود هم غربالگری‌های متعدد و مکرر انجام داده ایم که برای همکارانمان در بهشت زهرا هم این کار را انجام دادیم. بعد هم در ایام عید برای همه سازمان‌های عملیاتی شهر سالم این غربالگری‌ها انجام شد و تمام مناطق و شهرداری‌ها و سازمان‌ها و شرکت‌ها و همکاران مختلف را مورد غربالگری کرونا قرار دادیم. این اقدامات باعث شد درصد شیوع کرونا در مجموع در شهرداری تهران به نسبت جمعیت مبتلایان در کل کشور درصد کمتری باشد.

چوبینه درخصوص اظهارات یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره خرید واکسن کرونا از طریق شرکت شهرسالم گفت: شهرسالم شرکتی محسوب می‌شود که تابع سیاست‌های شهرداری تهران است. این درست است که شرکت شهرسالم بیشتر مسائل مربوط به حوزه بهداشت و درمان را به صورت قوانین تجارت پیش می‌برد، اما چون سهام دار اصلی شرکت شهرسالم شهرداری تهران است و ما تابع سیاست‌های این نهاد هستیم؛ بنابراین مسوولان شهرداری هر سیاستی را که به ما ابلاغ کنند ما ملزم به اجرای آن در چارچوب قوانین مربوطه هستیم. در اساسنامه ما هم بحث تهیه و تامین دارو و موارد پزشکی گنجانده شده است. اگر شورای شهر دستورالعملی داشته باشد و شهردار محترم آن را ابلاغ کند برای ما لازم الاجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرسالم درباره اینکه این نهاد از طریق چه سازوکار‌هایی می‌تواند برای خرید واکسن اقدام کند گفت: در بحث سازوکار‌ها برای تهیه واکسن به صورت کلی از این طریق سیاستمداران عرصه سلامت کشور و وزارت بهداشت یا مسائل دیپلماتیک مربوط به این موضوع از طریق وزارت امور خارجه، سازمان‌های بهداشت جهانی و امثال این‌ها پیگیری می‌شود و آن‌ها هم تابع سیاست‌های سلامت مردم کشورمان هستند. ما هم در شرکت شهرسالم تابعی از آن سیاست‌ها هستیم. اما اگر در جایی از ما نقش یا کمکی خواسته شود و لازم باشد که از طریق شهرسالم همکاری‌هایی انجام بگیرد در صورتی که این مساله به ما ابلاغ شود ما می‌توانیم با رعایت مصالح مربوط به سلامت شهروندان و کادر عملیاتی و کارکنان شهرداری تهران در چارچون قوانین و ضوابط آن موضوع را پیگیری کنیم.

چوبینه درباره اینکه آیا واکسیناسیون کرونا صرفا برای کارکنان بهشت زهرا (س) انجام خواهد شد یا دیگر کارکنان شهرداری تهران را هم در بر می‌گیرد گفت: پرسنل بهداشت و درمان در کل کشور جزو اولویت‌های وزارت بهداشت برای تزریق واکسن محسوب می‌شوند. من در مصاحبه‌ای که داشتم اشاره کردم که پرسنل بهشت زهرا هم با توجه به مواجهه خطرناکی که با فوتی‌های کرونایی دارند باید هم تراز پرسنل بهداشت و درمان بتوانند در این چارچوب مورد توجه قرار بگیرند و اگر واکسنی تهیه و تامین شد این‌ها هم هم رده با کارکنان بهداشت و درمان از این واکسن‌ها بهره‌مند شوند.

وی درباره انجام واکسیناسیون برای کارکنان شهرسالم گفت: پرسنل بهداشت و درمان جزو سیاست‌های وزارت بهداشت است. تاکنون در این زمینه به ما ابلاغی نشده، ولی درخواستی که ما داریم این بوده که، چون کارکنان ما هم جزو کادر بهداشت و درمان هستند موارد مربوط به واکسن را در روابطی که برای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها مشخص می‌کنند شامل ما هم بشود؛ بنابراین باید کادر بهداشت و درمان و افرادی که در معرض خطر هستند یا افرادی که زمینه بیماری دارند و نیز سالمندان مورد توجه قرار بگیرند. از این جنبه اگر مساله سالمندان مطرح باشد که بازنشسته‌های ما هم قطعا در این چارچوب می‌گنجند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری میزان

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.