| کد خبر: 213572 |

پرداخت خسارت مالی ناشی از تصادفات بدون کروکی تا سقف 110 میلیون ریال

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران از پرداخت خسارت مالی ناشی از تصادفات بدون اخذ گزارش پلیس و کروکی تا سقف 110 میلیون ریال از سوی شرکت های بیمه ای در سال 99 خبر داد.

تین نیوز

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران از پرداخت خسارت مالی ناشی از تصادفات بدون اخذ گزارش پلیس و کروکی تا سقف 110 میلیون ریال از سوی شرکت های بیمه ای در سال 99 خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علیرضا قدمی با اعلام این خبر، گفت: بر اساس ماده 52 قانون "بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه" میزان دیه در سال 1399 از سوی قوه قضائیه تعیین و ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: بر این اساس و در اجرای ماده 40 قانون مذکور، شرکت های بیمه مکلف هستند در صورتی که وسایل نقلیه مسبب و زیان دیده در زمان حادثه دارای بیمه نامه معتبر باشند و بین طرفین حادثه اختلافی وجود نداشته باشد، خسارت های مالی ناشی از حوادث رانندگی در سال 1399 را تا سقف 110 میلیون ریال ( معادل 11 میلیون تومان) بدون اخذ گزارش انتظامی و کروکی پرداخت کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران با تاکید بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد: برای جلوگیری از تشدید حادثه و یا انسداد مسیر در زمان وقوع حوادث رانندگی خسارتی در جاده ها و داخل شهرها از انسداد مسیر جدا خودداری و وسایل نقلیه خود را تا قبل از حضور پلیس به منتهی الیه سمت راست جاده و نقطه بی خطر منتقل کنند.

سرهنگ قدمی تاکید کرد: قبل از انتقال خودروها به منطقه بی خطر، محل استقرار چرخ های وسایل نقلیه علامت گذاری یا از زوایای مختلف محل وقوع حادثه (وسایل نقلیه درگیر در تصادف، آثار و علائم انعکاسی، قطعات متلاشی شده و....) عکسبرداری یا فیلم برداری شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.