| کد خبر: 212251 |

کاهش ۳۰ درصدی مسافرت به مازندران در تعطیلات فطر امسال

رییس پلیس راه مازندران گفت: در تعطیلات به اصطلاح ۶ روزه عید فطر امسال تردد در جاده‌های ورودی مازندران حدود ۳۰ درصد نسبت به ایام مشابه سال ۹۸ کاهش داشت.

تین نیوز

رییس پلیس راه مازندران گفت: در تعطیلات به اصطلاح ۶ روزه عید فطر امسال تردد در جاده‌های ورودی مازندران حدود ۳۰ درصد نسبت به ایام مشابه سال ۹۸ کاهش داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ علیرضا قدمی اظهار داشت: بر اساس اطلاع ثبت شده در سامانه تردد شمار محورهای مواصلاتی و داخلی مازندران ، مجموع تردد در جاده‌های استان از تاریخ ۳۱ اردیبهشت تا پنجم خردادماه امسال هفت درصد کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه آمار تردد امسال با تعطیلات عید فطر سال ۹۸ از تاریخ ۱۲ تا ۱۷ خرداد مقایسه می‌شود افزود: به طور کل در عید فطر امسال ۱۰ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۲۴۸ مورد تردد در سطح جاده‌های مازندران انجام شد.

رییس پلیس راه مازندران با بیان اینکه از مجموع ترددهای انجام شده فقط ۱۰ درصد مربوط به محورهای مواصلاتی بود افزود: ۹۰ درصد ترددها در محورهای داخلی و بین شهری استان انجام شد.

قدمی با اعلام کاهش چهار درصدی در تردد داخلی استان گفت: تعطیلات عید فطر امسال ۹ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۴۱ تردد در جاده های داخلی استان انجام شد.

وی همچنین به کاهش ۲۷ درصدی تردد در جاده‌های مواصلاتی و بین استانی مازندران اشاره کرد و افزود: یک میلیون و پنج هزار و ۴۰۷ تردد در جاده‌های مواصلاتی استان انجام شد که بیشترین آن مربوط به ۲ جاده چالوس و هراز بود.

رییس پلیس راه مازندران کاهش مسافرت به استان مازندران در تعطیلات عید فطر امسال را محسوس عنوان کرد و گفت: در تعطیلات به اصطلاح ۶ روزه فطر امسال کمتر از نیم میلیون یعنی ۴۵۱ هزار و ۴۴ خودرو وارد مازندران شدند.

قدمی با بیان اینکه بخشی از تردد های انجام شده در محورهای مواصلاتی مازندران که عمدتا کوهستانی هستند را مربوط به مردم استان ، تردد بومیان به سمت ییلاقات و همچنین خودروهای حمل و نقل است ، افزود: کاهش مسافرت به مازندران ناشی از هشدارها نسبت به خطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا و همراهی مردم است.

تعطیلات عید فطر امسال نگرانی های بسیاری از بابت اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کرونا در میان مردم و متولیان سلامت و همچنین مسئولان مازندران ایجاد کرد.

ویروس کرونا که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته همراه با سراسر کشور وارد مازندران شد، تقریبا به مدت ۲ ماه در بهترین فصل مسافرت گردشگری استان را تعطیل کرد.

هنوز نیز پس از گذشته سه ماه از شیوع ویروس و بیماری کرونا در مازندران نگرانی در مورد پیک دوم ان وجود دارد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به عنوان تنها راه مقابله و زندگی با این ویروس مطرح است.

ویروس کرونا تاکنون جان دهها مازندرانی را گرفت و در حال حاضر نیز ۲۴۲ نفر مشکوک مبتلا به این ویروس در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.