| کد خبر: 270502 |

بازدید روس ها از بندر امیرآباد؛ آمادگی تجار خارجی برای سرمایه گذاری در مازندران

تجار روس به منظور گسترش روابط تجاری با مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد دیدار و گفت و گو کردند.

تین نیوز

تجار روس به منظور گسترش روابط تجاری با مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمدعلی موسی پور مدیر کل بنادر و دریانوردی امیرآباد روز پنجشنبه در دیدار تجار روس ضمن معرفی ظرفیت ها و برشمردن مزایا و امکانات بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر گفت: ایجاد زیرساخت های مناسب و توان تجهیزاتی، موقعیت بندر امیرآباد را در دریای خزر تثبیت کرده و امروزه شاهد بالاترین میزان فعالیت در زمینه تخلیه و بارگیری انواع کالا در این بندر هستیم.

موسی پور افزود: بندر امیرآباد با دارا بودن اراضی وسیع پشتیبانی و پسکرانه مشتاقانه و در چارچوب قوانین و مقررات سازمان بنادر و دریانوردی از تجار و سرمایه گذاران خصوصا سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند و آماده هرگونه همکاری با شرکای تجاری خود خواهد بود.

وی در بخش دیگری از این دیدار به ارائه آمار و عملکرد تخلیه و بارگیری کالا و به تفکیک مراودات تجاری با کشور روسیه پرداخت و گفت: بندر امیرآباد با دارا بودن امکانات و تجهیزات مدرن و همچنین استفاده از شقوق مختلف حمل و نقل ترکیبی توانسته است اقدامات خوبی در زمینه صادرات، واردات و ترانزیت کالا انجام دهد و در سالی که گذشته بالاترین نورم تخلیه و بارگیری در ادوار فعالیت بندر امیرآباد به ثبت رسیده است.

تجار روسی نیز با تقدیر از میزبانی بندر امیرآباد اعلام داشتند: دولت روسیه توجه ویژه ای به بندر ماخاچ کالا داشته و اقدامات بسیار مهمی در حال انجام است و با اتفاقاتی که در مسیر زمینی از کشورهای مختلف روی داده است به این نتیجه رسیدیم که بهترین و امن ترین مسیر برای مراودات کالا از بندر امیرآباد خواهد بود و امیدواریم در آینده ای نزدیک میزان تبادل کالا بین بنادر امیرآباد و ماخاچ کالا به بالاترین حد خود برسد.

آنها اظهار داشتند با انجام اقدامات لجستیکی و تجهیز بندر ماخاچ کالا به دنبال آن هستیم که روابط تجاری روسیه را با کشورهای مختلف از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس در جنوب ایران گسترش دهیم و به بازار آن کشورها دست پیدا کنیم و نزدیکترین و مقرون به صرفه ترین مسیر به آن کشورها با توجه به وجود کریدور شمال – جنوب از طریق ایران و بندر امیرآباد میسر خواهد بود.

بازدید از محوطه های بندری، سرمایه گذاری های بخش خصوصی و منطقه ویژه از دیگر برنامه های این سفر بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست گذاری های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می تواند با شکوفاسازی ظرفیت ها، نقش ویژه ای در مقاوم سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین المللی و صادرات کالا ایفا کند.

بندر امیر آباد با حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو -رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی آی اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می زند و ظرفیت فوق العاده ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.

بندر امیرآباد در کنار آن که یک ظرفیت صادراتی و تجاری در منطقه به شمار می رود با دارا بودن کارخانجات متعددی همچون گچ، فولاد، کاغذ و سیلوهای متعدد از بنادر نسل سوم کشور است و عمده ۷.۵ میلیون تن کالای صادراتی کشورهای مختلف جهان از بنادر آستاراخان، آکتائو، اولیا، باکو، گوسان و ماخاچ وارد بندر امیرآباد می شود.

اتصال به شبکه ریلی کشور، بهره مندی از ۱۵ پست اسکله با ظرفیت ۱۰ میلیون تن و بهره مندی از ظرفیت اتصال کریدور ترانزیت بین المللی شمال به جنوب (INSTC) از دیگر ویژگی های شاخص بندر امیرآباد است.

منطقه امیرآباد از ظرفیت های بندری بسیار مناسبی برخوردار است و می تواند به دلیل موقعیت ویژه جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال- جنوب، توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر را بیش از پیش تجربه کند که این امر به شکوفایی اقتصادی این دیار کمک می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.