| کد خبر: 271618 |

ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد و غیر کارشناسی است.

تین نیوز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: ادعای عبور آزادراه قائمشهر ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد و غیر کارشناسی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، حسین ایزدی اظهار کرد: مطالعات احداث پروژه آزادراه قائمشهر ساری در سال ۱۳۹۲ آغاز شد و در ه‍مان زمان شرکت توسعه آزادراه های کشور مسیر پیشنهادی را از اداره کل میراث فرهنگی وقت استعلام کرد.

ایزدی در ادامه افزود: با بررسی پیمایشی از مسیر پیشنهادی مشخص شد چند اثر تاریخی در مسیر آزادراه مذکور قرار دارد. بنابراین با بررسی و اعلام نظر کارشناسان مسیر آزاد راه تغییر داده شد و علاوه بر آن شرکت توسعه آزادراه های کشور متعهد شد چنانچه در حین انجام کار به گورستان تاریخی و یا آثاری دیگر برخورد کند کار متوقف و اداره کل میراث فرهنگی را در جریان قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به سرکشی و بازدید کارشناسان و یگان حفاظت از اجرای پروژه آزادراه، تصریح کرد: اطلاعات ارائه شده در مستند منظر ناشناخته و مغفول باستان شناسی قائم شهر از نواقص علمی برخوردار است و غیر کارشناسی و مردود است.

ایزدی یادآور شد: در راستای رسالت اداره کل میراث فرهنگی برای تنویر افکار عمومی از آقای عباس نامدار علی آبادی دعوت شده تا در محل پروژه آزادراه برای اثبات نظر و ارائه مستندات در محل حاضر شدند متأسفانه مشخص شد مستندات ارایه شده از نظر کارشناسان میراث فرهنگی قابل قبول نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران تاکید کرد: تپه گردکوه جمنان قائمشهر تا روستای واسکس در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و تحت حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد و هرگونه تخریب و دخل و تصرف در آثار ملی برخورد قانونی شده و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.