| کد خبر: 136412 |

ضرورت توجه به متخصصان تعمیرات هواپیما

در هفته‌های اخیر شاهد ماه عسل صنعت هوایی جهان در نمایشگاه هوایی پاریس بودیم.

تین نیوز

در هفته‌های اخیر شاهد ماه عسل صنعت هوایی جهان در نمایشگاه هوایی پاریس بودیم.

حضور مسئولان و مدیران ارشد صنعت هوایی کشورمان در این نمایشگاه و انعقاد تفاهمنامه‌های خرید هواپیما با شرکت‌های بزرگ هواپیماساز ایرباس و بوئینگ، خود گویای تحولی عظیم در آینده صنعت هوانوردی کشور است. اگرچه این تحول، مستلزم برنامه‌ریزی دقیق برای تامین نیروی‌انسانی متخصص نیز است، اما متاسفانه نکته مهمی که در این میان از نگاه مدیران شرکت‌های هواپیمایی دور مانده، مدیریت منابع انسانی متخصص تعمیرات هواپیمایی حال حاضر شرکت‌هاست.

درحال‌حاضر شیوه محاسبه و پرداخت حقوق و مزایای نیروی مهندسی و تعمیرات در شرکت‌های هواپیمایی از استاندارد یگانه‌ای برخوردار نیست؛ این در حالی است که به‌طور تقریبی بیشتر فعالان این عرصه از مدارک پایه و تایپ‌های یکسانی برخوردار هستند. این معضل در نهایت باعث خواهد شد نیروی انسانی متخصص به‌طور سیال در شرکت‌های مختلف فعالیت کنند که این رویکرد از منظر مدیریت منابع انسانی و برنامه‌ریزی‌های بلندمدت، نامناسب است.

نکته دیگر این است که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین شرکت هواپیمایی داخلی، باوجود ورود ۷ هواپیما از هواپیماهای جدید خریداری شده به ناوگان فعال خود، همچنان از پرداخت کامل و به‌موقع حقوق نیروی‌انسانی خود با مشکل روبه‌رو است؛ قابل پیش‌بینی است که پرداخت‌های حداقلی به کارکنان این شرکت در ماه گذشته، موجب بروز مشکلات متعددی برای کارکنان این شرکت می‌شود و به‌طور قطع در عملکرد آنها نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

برای جلوگیری از بروز این مشکلات، لازم است مدیران ارشد شرکت هواپیمایی هما، در نخستین فرصت نسبت به پرداخت باقیمانده حقوق کارکنان خود اقدام کرده و از آن مهم‌تر، با اصلاح و وضع قوانین، نسبت به افزایش دریافتی کارکنان قسمت مهندسی و تعمیرات که نقش مهمی در عملکرد این شرکت دارند، اقدام فوری در دستور کار قرار دهند.

محمد شالفروش - دبیر کانون متخصصان مهندسی و تعمیرات هواپیمایی

 

منبع: روزنامه گسترش تجارت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.