| کد خبر: 135956 |

بزرگترین رویداد صنعت هوایی سال در پاریس

وزیر راه و شهرسازی ایران از این نمایشگاه دیدن کرد

تین نیوز

نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوا فضای پاریس دوشنبه گذشته در حالی در پایتخت فرانسه آغاز به کار کرد که دو غول این صنعت، ایرباس اروپا و بوئینگ آمریکا، برای انعقاد قراردهای میلیادی رقابت سختی را با یکدیگر دارند. نمایشگاه هوایی پاریس بزرگترین رویداد هوا فضا در دنیای امروز محسوب می‌شود.

این نمایشگاه از زمان برگزاری خود، در قلب تحولات بازار هوا فضای جهانی بوده است که این مسئله نمایشگاه هوایی پاریس را به مهم‌ترین گردهمایی در طول این سال‌ها تبدیل کرده است. این نمایشگاه هم پذیرای متخصصان و هم میزبان عموم مردم بوده و برای بسیاری از مشاغل و حرفه‌ها الهام بخش است.

نمایشگاه هوایی پاریس زمان ویژه‌ای برای هر شرکتی محسوب می‌شود و موقعیتی برای ملاقات با تمام دست اندرکاران کلیدی در صنعت هوا فضا را فراهم می‌آورد. همچنین این نمایشگاه فرصت‌های تجاری تازه، امکان ارائه مهارت‌ها و نوآوری‌های خود به جهان، و تشکیل همکاری‌های فنی و صنعتی را برای این شرکت‌ها، ایجاد می‌نماید.

حضور در نمایشگاه بین‌المللی هوایی پاریس، به معنی شرکت در فوق‌العاده‌ترین رویدادها و جذاب‌ترین گردهمایی برای دست اندرکاران، تولیدکنندگان و کاربران این صنعت محسوب می‌شود. نمایشگاه هوایی پاریس قدیمی‌ترین نمایشگاه صنایع هوایی جهان می‌باشد که در سال ۱۹۰۹ میلادی پایه‌گذاری شده است.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در راس هیاتی به منظور بازدید از نمایشگاه هوایی لوبورژه و دیدار با وزیر حمل‌و‌نقل فرانسه، ۳۱ خردادماه به آن کشور سفر کرد و تا ۴ تیرماه ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه برای افتتاح این نمایشگاه، خود را با یک فروند هواپیمای ترابری نظامی ساخت شرکت ایرباس به پایگاه هوایی بورژه در حومه شهر پاریس رساند.

در نمایشگاه امسال، جدیدترین محصولات شرکت‌های مختلف، به‌ویژه هواپیماهای مسافری و نظامی، به نمایش در آمده و بوئینگ مدل جدید ۷۳۷ را معرفی کرد و لاکهید مارتین هم جنگنده فوق پیشرفته اف-۳۵ را به نمایش گذاشت. در همین حال، بوئینگ برای انعقاد قراردادهای جدید رقابت سختی با رقیب اروپایی خود، یعنی ایرباس، دارد. ایرباس نخستین قرارداد بزرگ خود را اعلام کرد و گفت سفارش ۱۰۰ فروند هواپیمای ای-۳۲۰نئو را دریافت کرده است.

جت مسافربری ای-۳۲۰نئو (A۳۲۰neo) ایرباس، مدل جدید و ارتقا یافته هواپیماهای ای-۳۲۰ است که مصرف سوخت کمتری دارد و می‌تواند رقیب سرسختی برای هواپیمای «۷۳۷مکس» ساخت شرکت آمریکایی بوئینگ به حساب آید. شرکت بوئینگ هم در مقابل، روز دوشنبه مدل ارتقا یافته ۷۳۷مکس (۷۳۷Max) به نام «مکس-۱۰» را معرفی کرد که طول بیشتری دارد و از امکان و انعطاف ‌پذیریبالاتری برای تعبیه صندلی‌های بیشتر در آن برخوردار است.

به نوشته آسوشیتدپرس، این دو غول هواپیماسازی غرب، با رقیب جدیدی از شرق و از کشور چین روبه‌رو شده‌اند؛ که ماه گذشته از نخستین هواپیمای جت مسافربری خود به نام «سی۹۱۹» برای مسافت‌های متوسط رونمایی کرده است.

با این حال، پیشینه طولانی بوئینگ و ایرباس، آنها را در فاصله بسیار جلوتری از رقیب جدید چینی خود قرار داده و انتظار می‌رود هر کدام بتوانند حدود ۲۰۰ سفارش جدید در بزرگترین نمایشگاه هوایی جهان در پاریس دریافت کنند. رویترز هم در گزارشی نوشت، پس از یک دوره طلایی به دلیل افزایش تقاضای سفر و کاهش مصرف سوخت، این دو شرکت اخیرا با کاهش سفارش‌ روبه‌رو بوده‌اند و نمایشگاه بورژه فرصت مناسبی برای عقد قراردادهای جدید است.

از دیگر رخداد‌های پنجاه و دومین نمایشگاه هوایی پاریس اولین نمایش عمومی جنگنده رادار گریز اف ۳۵ آمریکا بود. شرکت «تکسترون» از جدیدترین پهپاد رادارگریز خود در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی کرد.

به گزارش گیزمگ، این پهپاد که «نایت واردن»(NightWarden) نام دارد نمونه تکامل یافته پهپاد «Shadow M۲» است که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شده بود. فناوری‌هایی نظیر طراحی ترکیبی بال‌ها، سیستم پیشرانش جدید و قابلیت استفاده چند منظوره این پهپاد سبب شده که شرکت سازنده آن یعنی «تکسترون» (Textron) این پهپادها را نسل جدیدی از محصولات خود قلمداد کند.

موتور این پهپاد یکی از کم‌صداترین موتورها در بین نمونه‌های مشابه است و دارای یک سامانه خنک‌کننده است که با آب کار می‌کند. بازدهی الکتریکی این پهپاد نسبت به نمونه‌های قبلی افزایش پیدا کرده است و سرعت آن نیز به ۱۶۶ کیلومتر بر ساعت رسیده است. مدت زمان پرواز این پهپاد به ۱۵ ساعت و مسافتی که می‌تواند طی کند ۱۱۰۰ کیلومتر است.

همچنین این پهپاد می‌تواند ۵۹ کیلوگرم بار را با خود حمل نماید. استفاده چند منظوره مهم‌ترین قابلیت این پهپاد است. امکان پرواز در مناطق مسکونی و آزمایشگاهی، توانایی انجام عملیات‌های شناسایی و اطلاعاتی و مخابراتی، ارسال تدارکات و عملیات نظامی از مهم‌ترین توانمندی‌های این پهپاد است.

همچنین یک شرکت آمریکاییف ناوری‌های سخت‌افزاری ضدسایبری نوآورانه را در نمایشگاه‌ هوایی پاریس ارائه کرد. الکترونیک دیجیتال، حوزه سخت‌افزار قرن بیست و یکم را متحول و در عین حال نزاع فضای سایبری را ایجاد کرده که مانند جنگ‌های زمینی، دریایی یا هوایی اهمیت خاص خود را دارد.

شرکت آمریکایی «ریتون» (Raytheon) به دنبال نمایش فناوری‌های ضدسایبری خود در نمایشگاه پاریس است و این فناوری‌ها سازوکارهای دفاعی و اقدامات متقابل‌ در برابر حملات سایبری را ارائه می‌دهند. این نوآوری‌ها شامل میکروپردازنده‌های پیشرفته‌ای هستند که برای حفاظت از تسلیحات هوشمند، رادارها و شبکه‌های ارتش ایالات متحده در مقابل حملات سایبری طراحی شده‌اند.

شرکتRaytheon  مدعی است میادین جنگی در آینده به فناوری‌های خودکار یکپارچه‌ای متکی خواهند بود که از حسگرها نه تنها برای مقابله با تهدیدات پیچیده بلکه برای استراق‌سمع اطلاعات، نظارت، اشتراک داده و تصمیم‌گیری سریع جهت ایمن‌کردن تسلیحاتی مانند کلاهک‌های پیشرفته بهره خواهند برد. مشکلی که وجود دارد این است که هکرها می‌توانند حملات سایبری را ترتیب دهند یا پهپادهای کوچکی را علیه نیروهای زمینی بزرگ‌تر و پیشرفته اعزام کنند. اهداف متحرک ترتیب دهد. Raytheon در حال تولید تسلیحاتی با قابلیت اجرای موفق مأموریت‌ها در محیط‌های پویا هستند.

لینک خبر

 

منبع: مجله هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.