| کد خبر: 195646 |

◄ اسلامی: ایرلاین‌های متخلف که بلیت‌ گران فروخته‌اند، جریمه می‌شوند

وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما گفت: قیمت بلیت هواپیما بر پایه مصوبه آذرماه سال گذشته است و خریداران بلیت‌های گران می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند که حتماً بررسی و قطعاً با متخلفان برخورد خواهد شد و ایرلاین‌های متخلف نیز جریمه خواهند شد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه تهران-شمال در دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمد اسلامی صبح امروز (12 شهریورماه) در جمع خبرنگاران عنوان کرد: تفاهمنامه ای  به ارزش دو هزار میلیارد تومان با سازمان برنامه بودجه  امضا کرده‌ایم که به دنبال آن با ۹ شرکت سازنده و ۱۶شرکت بهره بردار جهت اجرای تفاهنامه قرارداد امضا شده و اگر این شرکت ها  در سال‌های گذشته متوقف بودند دوباره فعال خواهند شد.

او در ادامه در رابطه با قیمت بلیت قطار افزود: وقتی در قانون تصویب می‌شود که حقوق و مزایای کارکنان راه‌آهن افزایش پیدا کند شامل شرکت‌های ریلی نیز می‌شود که این امر در نهایت باعث افزایش قیمت‌های حمل‌ونقل ریلی شده است.

اسلامی گفت: در شورای عالی ترابری با حضور سازمان تعزیرات و سازمان حمایت مبلغ افزایش قیمت مسیرهای ریلی را تعیین کرده‌ایم و قیمت‌های جدید با رعایت شرایط اقتصادی مردم بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که دولت از منابع لازم برای پرداخت یارانه بلیت برخوردار نیست، گفت: پول بلیت مسیرهای پرتردد با حداقل افزایش قیمت همراه و مسیرهای کم تردد که تأثیری بر مصرف‌کننده ندارد افزایش بیشتری خواهد یافت.

وی با اشاره به مصوبه افزایش قیمت بلیت قطار اظهار داشت: طبق مصوبه قانونی قیمت بلیت قطار به طور متوسط ۲۱ درصد افزایش‌یافته است که امیدواریم شرکت‌های ریلی کیفیت خدمات را افزایش دهند و رضایت مردم را جلب کنند‌.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش قیمت بلیت هواپیما نیز گفت: قیمت بلیت هواپیما بر پایه مصوبه آذرماه سال گذشته است و خریداران بلیت‌های گران می‌توانند اعتراض خود را اعلام کنند که حتماً بررسی و قطعاً با متخلفان برخورد خواهد شد و ایرلاین‌های متخلف نیز جریمه خواهند شد.

وی در مورد زمان راه‌اندازی آزادراه-تهران شمال نیز گفت: گفته بودیم که تا پایان تابستان ساخت مرحله اول تهران شمال به پایان می‌رسد و هم‌اکنون نیز ۳ هزار نفر در کارگاه‌های این آزادراه فعال هستند و عملیات در حال انجام است.

اسلامی با بیان این‌که اختلاف نظری میان بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی بر سر آزادراه تهران-شمال وجود ندارد افزود: با آقای فتاح صحبت کردم نظر ایشان این بود که همه تست‌های لازم را پیش از راه‌اندازی آزادراه انجام دهیم و روز افتتاح در دهه فجر باشد که البته زودتر می‌توانیم قطعه یک را افتتاح کنیم.

وی همچنین از انسداد جاده چالوس در روزهای میانی هفته خبر داد و گفت: برای اتصال آزادراه به جاده چالوس باید ۱۳ کیلومتر جاده تعریض شود و در راستای اجرای آن پیشنهاد شده که با هماهنگی پلیس روزهای میانی هفته، جاده چالوس جهت عملیات تعریض و اتصال به قطعه یک آزاده راه تهران شمال مسدود شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.