| کد خبر: 209978 |

◄ پای دلالان هم به استخدام «مهمانداران» باز شد

اخیراً در سایت دیوار آگهی مبنی بر «استخدام مهماندار هواپیما حتی افراد مبتدی»، منتشر شده که گویا فردی به عنوان واسط یا همان دلال افراد را به شرکت استخدام کننده معرفی می‌کند و در پایان و پس از آغاز دوره های آموزشی از این افراد طلب حقالزحمه می‌کند.

تین نیوز

اخیراً در سایت دیوار، آگهی مبنی بر «استخدام مهماندار هواپیما حتی برای افراد مبتدی»، منتشر شده که گویا فردی به عنوان واسطه یا همان دلال افراد را به شرکت استخدام کننده معرفی می‌کند و در پایان  و پس از آغاز دوره‌های آموزشی از این افراد طلب حق‌الزحمه می‌کند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، در این آگهی در خصوص شرایط پذیرش مهماندار عنوان شده است، مدرک IELTS با حداقل نمره ۵.۵، حداقل تحصیلات لیسانس، ورزشکار لاغر و یا میانه اندام بدون اضافه وزن، فرهنگ اینترنشنال، سن ۲۵ الی ۳۵ سال، مجرد بدون فرزند، مستقل، آشنا به شغل مهمانداری تیپ-ظاهرو استایل متناسب و فشن؛ این شرایط تا حدود زیادی خارج از چارچوب و استاندارد شرکت‌های هواپیمایی در جذب مهماندار است و این آگهی استخدام بیشتر شبیه جذب «مانکن» به نظر می‌رسد.

اما ظاهراً داشتن این شرایط پایان کار نیست؛ این افراد باید به مدت 14 هفته در کشور دیگری که تمامی هزینه ها (بلیت، هتل، ویزا و ... ) بر عهده خودشان خواهد بود، دوره خواهند دید که بر اساس ادعای این آگهی هزینه این آموزش 30 هزار دلار خواهد شد که توسط شرکت استخدام‌کننده پرداخت می‌شود.

این آگهی درباره محل کار فقط به ذکر «یکی از برترین خطوط هواپیمایی جهان» بسنده کرده و مشخص نیست که این افراد بعد از آموزش آیا حتما جذب خواهند شد یا خیر و آیا بعد از جذب قرار است در کدام کشور و در چه ایرلاینی مشغول به کار شوند.

بر اساس آنچه این شرکت استخدام‌کننده مدعی شده است، حقوق ماهیانه این افراد 5 هزار دلار با قراردادی 5 ساله خواهد بود.

در خصوص مزایا در این آگهی به اسکان مجانی و ارائه آپارتمان مبله، استراحت در بهترین هتل‌ها، ارائه ماشین شخصی، محیط کار مجلل در هواپیمایی لوکس، بن تخفیف هزاران فروشگاه اشاره شده است؛ به نظر می‌رسد این مواردی که به عنوان مزایا عنوان شده بیشتر در راستای ترغیب و فریبکاری جوانان برای ورود به این عرصه هست چرا که در پایان این آگهی عنوان شده است «حق‌الزحمه من پس از استخدام و شروع آموزش‌ها» است و «هزینه‌های اولیه آزمایشات پزشکی، ترجمه مدارک، بلیت، هتل، ویزا و... به عهده خودتان است».

به نظر می‌رسد که پای دلال‌ها نیز به واسطه علاقه زیادی از جوانان به حرفه مهماندازی، به این حوزه باز شده است؛ لازم است که سایت دیوار قبل از انتشار چنین آگهی هایی از صحت و سقم آگهی های خود اطمینان حاصل کند.

photo_2020-04-22_14-11-42

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.