| کد خبر: 190759 |

موضوع مترو خطوط 6 و 7 در حال کامل شدن است و بقیه خطوط تقریبا کامل است.

تین‌نیوز | 

شهردار تهران از ترخیص ۷۰ واگن «سی کی دی» از گمرک و ورود به ناوگان مترو خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، پیروز حناچی شهردار تهران در ارتباط با تمهیدات مدیریت شهری برای کاهش آلودگی هوا تهران اظهار کرد: کاهش استفاده از خودروهای شخصی یکی از اصلی ترین اهداف ماست. 80 درصد آلودگی هوای تهران به خاطر وسایل موتوری است که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند. از این مقدار 40 درصد آلودگی متعلق خودروهای شخصی و تک سرنشین‌ها است. البته هزینه استفاده از خودروهای شخصی در تهران بالا نیست و البته باید اعتراف کنیم که ناوگان حمل و نقل عمومی کشش بالایی ندارد اما با توسعه مترو این زمینه فراهم می‌شود.

حناچی ادامه داد: در موضوع مترو خطوط 6 و 7 در حال کامل شدن است و بقیه خطوط تقریبا کامل است.

الان 15 . 16 درصد از بار حمل و نقل عمومی بر عهده مترو است. برای این که مترو به حداکثر ظرفیت استفاده برسد باید فاصله قطارها به دو دقیقه کاهش پیدا کند. در حالی که الان فاصله‌ها در خطوط مختلف مترو متفاوت است. از دو دقیقه تا 15 دقیقه فاصله وجود دارد و علت آن هم این است که ما در مترو واگن و قطار کم داریم. 70 واگن سی کی دی که در گمرک مانده بود ترخیص شده و در حال ورود به ناوگان مترو هستند.

در بازدیدی که اخیرا همراه معاون اول رییس جمهور از واگن سازی تهران داشتیم سه قطار آماده تحویل بود و تا مهرماه هر ماه یک قطار به خطوط مترو اضافه می شود. به طور قطع این قطارها در خط 6 و 7 استفاده می‌شوند اما باید از حداکثر راندمان زیرساخت‌ها بهره ببریم . البته این نکته را بگویم که برای نخستین بار با راه اندازی این خطوط، خط لوپ تهران ایجاد شد که به شکل دایره‌ای همه خطوط را قطع می‌کند و این تحولی در شهر تهران است. متروی تهران در رنکینگ جهانی رتبه بین 15 -10 متروی دنیا را دارد و امیدواریم خط 8 و 9 و 10 را طراحی و راه اندازی کنیم.

شهردار تهران  همچنین درباره قیمت بلیت مترو در تهران و احتمال افزایش آن گفت: اصلی ترین مانع ما یارانه سنگینی است که در مترو می‌دهیم. ما تقریبا ده درصد قیمت واقعی هزینه مترو را با احتساب هزینه تونل و زیرساخت‌هایی که ساخته‌ایم از مردم می‌گیریم. البته در همه جای دنیا حمل و نقل عمومی یارانه دارد اما در مقدار آن بحث است. در کلانشهرهای دنیا و اروپایی قیمت هر سفر بین 3 تا 5 یورو است و البته درآمد سرانه هم بالاتر است و هر نفر به طور متوسط سه هزار یورو در ماه درآمد دارد. البته آنها هم سیستم‌های تخفیف ماهانه و هفتگی را دارند. در کشور ما هم بلیط مترو به صورت تک سفره 1200 تومان است اما اگر کسی اعتباری و یا شش ماهه بخرد این رقم کمتر می‌شود.

وی همچنین در ارتباط با وضعیت اتوبوس در پایتخت افزود:در تهران هزار اتوبوس کم دارد. هم اکنون در تهران 3500 اتوبوس فعال است که برخی از آنها برای تعمیر از دور خارج شده‌اند. متوسط عمر اتوبوس‌های ما 10 سال است و سی درصد این‌ها در اختیار شرکت واحد اتوبوس رانی است و مابقی آن در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین