| کد خبر: 194317 |

قطار تهران - آنکارا که چهارشنبه هفته گذشته رسما و با افتتاح از سوی مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد، هر هفته ۲۵۰ مسافر را با قیمت ۷۱۰ هزار تومان به ترکیه می‌برد.

تین‌نیوز | 

قطار تهران - آنکارا که چهارشنبه هفته گذشته رسما و با افتتاح از سوی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران آغاز به کار کرد، هر هفته ۲۵۰ مسافر را با قیمت ۷۱۰ هزار تومان به ترکیه می‌برد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، نخستین قطار تهران – آنکارا چهارشنبه هفته گذشته ( ۱۶ مرداد امسال) ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه  تهران را به مقصد آنکارا ترک و با ۲۵۰ مسافر حرکت کرد. این قطار که دارای شش واگن چهار ستاره شرکت حمل و نقل ریلی رجا است، هر هفته به سمت ترکیه حرکت می کند.

قیمت بلیت قطار تهران آنکارا چقدر است؟

قیمت بلیت قطار تهران - آنکارا بر اساس توافقات صورت گرفته بین دو کشور ۴۳ یورو تعیین شده که معادل ریالی آن از مسافران دریافت می‌شود و البته هیچ یک از آژانس‌ها نمی‌توانند، بالاتر از این قیمت با مشتریان حساب کنند و علاوه بر رصدهایی که بر قیمت‌ها صورت می‌گیرد، مردم اگر شاهد گرانفروشی یا دریافت هزینه اضافی بودند، می‌توانند به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند تا با متخلفان برخورد شود.

میر حسن موسوی، معاون مسافری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران - در این باره گفت: در صورت استقبال مسافران از قطار تهران - آنکارا که هم اکنون بلیت آن با تخفیف معادل ۷۱۰ هزار تومان برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است، اجازه دادیم شرکت مجری چند واگن را به ناوگان ریلی‌اش اضافه کند که البته به نظر می‌رسد فعلا برای ایام تعطیل و اعیاد نیاز به افزایش ظرفیت باشد اما این اجازه در صورتی داده می‌شود که بتواند بلیت‌هایش را بفروشد.

وی با بیان این‌که قیمت بلیت قطار تهران- آنکارا به صورت ارزی ۴۳ یورو تعیین شده که با تغییرات نرخ ارز قیمت آن نیز تغییر می‌کند، افزود: نرخ بلیت برای خردسالان که شامل کودکان تا ۱۲ سال است، نیم بها محاسبه می‌شود.

مسیر ۶۰ ساعته تهران تا آنکارا با قطار و کشتی

این قطار پس از حرکت از تهران در تبریز نیز مسافرگیری می‌کند و سپس به سمت ایستگاه مرزی رازی حرکت می‌کند، مسافران در ایستگاه رازی و پس از آن ایستگاه مرزی کاپیکوی ترکیه از قطار پیاده شده و تشریفات گمرک و گذرنامه (خروج از ایران و ورود به ترکیه) را انجام می‌دهند که تخمین زمان این سفر از مبداء تا مقصد حدود ۶۰ ساعت بوده و درصورت تشریفات گمرکی کم‌تر، کوتاه‌تر نیز می‌شود.

موسوی درباره چگونگی طی این مسیر هم گفت: قطار تهران - آنکارا به‌صورت ترکیبی از تهران تا دریاچه وان با واگن‌های کشور ایران حرکت می‌کند و پس آن برای عبور از دریاچه وان از قایق‌های فری‌بُوت‌ استفاده کرده و نهایتا از آن سوی دریاچه تا آنکارا نیز مسافران با واگن‌های کشور ترکیه که مورد قرارداد و مشابه قطارهای شرکت رجاست، راهی آنکارا می‌شوند.

وی با اشاره به این‌که اگر دیگر شرکت‌ها مانند رجا بخواهند، می‌توانند در مسیر تهران-آنکارا به شرط بستن قرارداد با طرف خارجی مشابه فعالیت کنند و منعی برای آن‌ها وجود ندارد، افزود: یکی دیگر از مسائلی مدنظر قرار دارد، توسعه قطارهای گردشگری با توقف در شهرهای مختلف ایران و ترکیه است که در این باره نیز مذاکرات مختلفی صورت گرفته و آماده همکاری با بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

قطار چه روزی به آنکارا می رود؟

قطار تهران - آنکارا چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۱:۵۰ دقیقه حرکت می‌کند و هم‌زمان با این قطار یک قطار از آنکارا به سمت تهران می‌آید که توافقات لازم بین دو کشور برای حرکت به موقع و با تشریفات گمرکی کم‌تر و شرایط راحت‌تر برای مسافران فراهم شده است.

حالا باید دید مسافران و گردشگران تا چه اندازه از این قطار بین‌المللی که البته طی روزهای گذشته فروش بلیت اینترنتی آن با ارسال تصویر پاسپورت امکان پذیر شده، استقبال می‌کنند و آیا ویژگی‌هایی مانند، دیدن مناظر مختلف، تجربه کردن دریاچه وان ترکیه و البته قیمت بسیار پایین‌تر آن نسبت به سفرهای هوایی را به سفر با هواپیما ترجیح می‌دهند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    واقعا 60 ساعت مسافرت با قطار آن هم فقط رفت ، در این روزگار خیلی زیاده کسانی که کارهایی مثل کارهای تجاری داشته باشند که استقبال نخواهند کرد چون زمان برایشان خیلی مهمه بحث توریستی هم شاید برای بعضی جالب باشد چون جذابیت های توریستی هم به عامل زمان مرتبطه حتی با اتوبوس هم این مسیر حدودا 35 ساعته اما اگر مسیر دو خطه میانه بستان آباد تبریز افتتاح و تهران تا تبریز کاملا دو خطه بشه آنوقت قضیه فرق خواهد کرد و اگر روزی قطار پرسرعت 300 کیلومتر بر ساعت در این مسیر داشته باشیم دیگر شاهد یک تحول جدی و بنیادین در سطح منطقه خواهیم بود در کل زمان سیر ، دست کم باید به حدود 30 ساعت برسد .

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین